سرور مجازی
تکنولوژی

شرکت چینی بی وای دی به عنوان سازنده جدید باتری های تسلا انتخاب شد

شرایط پیچیده صنعت خودرو و اقتصاد جهانی سبب شده است تا رقبای سرسختی همچون تسلا و بی وای دی به شرکای نزدیک یکدیگر بدل شوند. بنابر اعلام رسانه آمریکایی CNN، بی وای دی از این پس برای خودروهای مونتاژی تسلا در چین باتری تولید خواهد کرد.

این خبر را لیان یوبو، مدیر اجرایی بی وای دی در جریان یک مصاحبه با تلویزیون دولتی چین اعلام کرد. او اضافه کرد: «ما اکنون دوستان خوب ایلان ماسک هستیم و قرار است به زودی باطری محصولات او را تامین کنیم.»

بی وای دی از سال 2020 وارد حوزه ساخت باتری‌های مدرن تیغه‌ای شده است. این باتری‌های تیغه‌ای از جنس فسفات آهن لیتیوم (LFP) هستند و برای استفاده در نسل جدید خودروهای الکتریکی به کار گرفته می‌شوند. بی وای دی باتری‌های فسفات آهن لیتیوم (LFP) را ابتدا در محصولات خود به کار گرفت و پس از آن برای فروش در اختیار تویوتا قرار داد. اکنون به نظر می‌رسد مشتری جدید باتری‌های فسفات آهن لیتیوم (LFP) بی وای دی، شرکت آمریکایی تسلا است.

مزایای باتری‌های جدید بی وای دی

بنابر اعلام بی وای دی، باتری‌های فسفات آهن لیتیوم (LFP) باریک‌تر و طویل‌تر از باتری‌های لیتیومی معمول هستند. از این رو استفاده از آن‌ها در خودروهای الکتریکی موجب بهره‌مندی حداکثری از فضای موجود خواهد شد. علاوه برآن این باتری‌ها در مقابل آتش سوزی مقاومت بیشتری دارند و حتی در صورت وارد شدن ضربه‌های شدید نیز آتش نخواهند گرفت.

نوشته های مشابه
بی وای دی هان نسخه تمام الکتریکی
بی وای دی هان نسخه تمام الکتریکی

در حال حاضر تسلا از باتری فسفات آهن لیتیوم (LFP) در محصولات خود استفاده می‌کند که توسط شرکت چینی CATL به تولید می‌رسند. دیگر باتری‌های مورد استفاده در محصولات تسلا نیز از نوع نیکل و کبالت هستند که توسط ال جی و پاناسونیک تامین می‌شوند.

افزایش نفوذ تسلا در چین

فروش تسلا در چین طی چند ماه اخیر روندی صعودی داشته است. این شرکت مدتی پیش خط تولید در شانگهای را تاسیس کرد تا بتواند به تقاضای رو به رشد مشتریان چینی برای خرید خودروهای الکتریکی پاسخ دهد.

برنامه تسلا برای رسوخ در بازار چین تاکنون موفقیت‌آمیز بوده است. فروش خودروهای تسلا از ابتدای سال 2022 تا به امروز در چین رشدی تصاعدی داشته است. کارخانه شانگهای تسلا 65814 دستگاه خودرو را در ماه مارس 2022 تولید کرد که اکثر آن‌ها در چین فروخته شدند. مقایسه آمار تولید تسلا شانگهای در مارس 2021 و مارس 2022 نشان می‌دهد که تولید خودرو در این مجموعه با 85 درصد رشد همراه بوده است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا