سرور مجازی
تکنولوژی

کشتی افسانه‌ای غرق شده در دریا کارائیب با صدها تن طلا، نقره و زمرد [تماشا کنید]

«ایوان دوکه»، رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرد مقامات نیروی دریایی این کشور زمانی که در حال بررسی یک کشتی غرق شده اسپانیایی مملو از گنج بوده‌اند، دو کشتی غرق شده تاریخی دیگر را در نزدیکی آن کشف کرده‌اند.

کشتی بادبانی اسپانیایی سن خوزه (San José) در سال 1708 توسط بریتانیایی‌ها و در نزدیکی بندر کارتاخنا در بخش کلمبیایی دریای کارائیب غرق شد. باقی مانده این کشتی در سال 2015 کشف شده بود. از این کشتی به عنوان «جام مقدس کشتی‌های غرق شده» یاد می‌شود، زیرا حامل باارزش‌ترین محموله‌هایی است که تاکنون در دریا گم شده‌اند.

کشف دو قایق غرق شده باستانی در کلمبیا

یک دستگاه کنترل از راه دور که در حال فیلمبرداری از باقی مانده آن در عمق 900 متری آب بوده، حالا دو قایق غرق شده دیگر نیز در نزدیکی آن کشف کرده است. طبق گزارش بی‌بی‌سی، دو مورد کشف شده، شامل یک قایق استعماری و یک قایق دو دگلی (Schooner) می‌شود که به دوران جنگ استقلال کلمبیا با اسپانیا در حدود 200 سال پیش مربوط می‌شود.

نوشته های مشابه

«گابریل پرز»، فرمانده نیروی دریایی کلمبیا توضیح می‌دهد:

«ما اکنون دو کشف مهم دیگر در همان منطقه داریم که گزینه‌های دیگری را برای کاوش‌های باستان شناسی نشان می‌دهد. بنابراین کار ما تازه شروع شده است.»

همچنین در این ویدیو بخشی از گنج موجود در کشتی سن خوزه نمایش داده می‌شود که شامل شمش‌ها و سکه‌های طلا، توپ‌های ساخته شده در سویل و سال 1655 و یک سرویس شام چینی دست نخورده می‌شود. ظاهرا در این کشتی نزدیک به 200 تن طلا، نقره و زمرد به ارزش میلیاردها دلار وجود دارد.

کشتی اسپانیایی سن خوزه

مقامات کلمبیا اعلام کرده‌اند که باستان شناسان در حال کار روی کتبیه‌های موجود در این کشتی هستند تا بتوانند اطلاعات مربوط به آن‌ها را به طور دقیق اعلام کنند.

مالکیت این کشتی غرق شده از زمان‌ها قبل، به نوعی مناقشه در بین کشورها تبدیل شده است. اسپانیا ادعا می‌کند که این کشتی و گنجینه آن یک «کشتی دولتی» محسوب می‌شود، زیرا در زمان غرق شدن به نیروی دریایی اسپانیا تعلق داشته است و به همین دلیل توسط مقررات سازمان ملل از آن محافظت می‌شود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا