سرور مجازی
تکنولوژی

ماجرای لغو عرضه دیگنیتی و فیدلیتی در بورس کالا با یک نامه محرمانه

به سبب استقبال گرم متقاضیان و رسیدن به نتایج مطلوب از فروش خودرو در بورس کالا، قرار بر این شد که مرحله دوم با حور خودروهای پرطرفدار بهمن موتور در تاریخ 18 خردادماه برگزار شود. ولی دست‌های پشت پرده باعث لغو عرضه خودرو در بورس کالا شدند.

بهمن موتور پس از رضایت از فروش وانت‌های کارا در بورس کالا، تصمیم گرفت خودروهای فیدلیتی و دیگنیتی را در مرحله دوم در این بستر مشترک عرضه کند. با این حال درست چند ساعت پیش از آغاز حراج، نامه‌ای از سوی مدیر بازرسی بورس کالا منتشر شد و به بهانه ابهامات حقوقی خطاب به کارگزاری‌ها، فرایند عرضه را متوقف کرد.

این نامه دقیقا در روز عرضه به امضا رسیده و فشار سیاسی آن به حدی بوده که خیلی راحت توانسته ماه‌ها اجرای گام به گام عرضه خودرو در بورس کالا را بی‌ثمر کند. به نوشته عصر خودرو، ظاهرا معاون صنایع حمل و نقل وزیر صنعت فرستنده نامه بوده است، ولی هنوز بانیان اصلی وضع موجود شناسایی نشده‌اند.

جالب اینکه پیوست حقوقی نامه‌ای که موجب لغو عرضه خودرو در بورس کالا شده، یک مصوبه محرمانه است که به ‌هیچ‌ وجه نمی‌توان به آن دسترسی پیدا کرد.

نوشته های مشابه
امضای نامه توسط منوچهر منطقی که مبدع طرح فروش جامع خودرو در سایت ایرانی کارز محسوب می شود.

ساعاتی پس از انتشار این ابلاغیه اما شرکت بهمن موتور به موضوع لغو ناگهانی مصوبه فروش خودرو در بورس کالا واکنش نشان داد و تاکید کرد: « بهمن موتور با همکاری و مساعدت شرکت بورس کالا کلیه تمهیدات لازم اعم از زیر ساخت های مورد نیاز و ظرفیت تولید را جهت عرضه محصولات مذکور در بورس کالا را فراهم نموده و امید است پس از تصمیم گیری لازم از سوی شورای عالی بورس عملیاتی شدن عرضه با آمادگی کامل صورت پذیرد.»

بنابراین باید منتظر ماند و دید که سرنوشت نبرد درون صنفی، خودروسازان کشور و وزات صمت در نهایت به کجا ختم خواهد شد و آیا شانسی برای از بین رفتن اختلاف قیمت غیر منطقی فعلی بین نرخ بازار و کارخانه وجود دارد یا خیر؟

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا