سرور مجازی
فضای مجازی

رونمایی شیائومی از اولین ربات انسان نمای خود با نام CyberOne

شیائومی تعداد زیادی از محصولات جدید خود را در رویداد امروز معرفی کرد و صادقانه بگویم که همه آن‌ها بسیار باحال بودند. با این حال، چیزی که بیش از همه ما را تحت تاثیر قرار داد.

شیائومی از اولین ربات انسان نما خود به نام CyberOne رونمایی کرد. البته این اولین بار نیست که غول فناوری چینی یک محصول رباتیک را عرضه می‌کند، چون این شرکت قبلاً از ربات CyberDog نیز رونمایی کرده بود.

طبق گفته این شرکت، CyberOne یک ربات بیونیک انسان نما با مقیاس کامل است که ۱۷۷ سانتی متر قد و ۵۲ کیلوگرم وزن دارد. به آن لقب “برادر فلزی” داده اند. صورت ربات از یک پنل OLED منحنی ساخته شده است و می‌تواند دنیا را به صورت سه بعدی ببیند و برای شنوایی نیز دو میکروفون دارد.

این دستگاه به الگوریتم کنترل کل بدن که توسط شیائومی توسعه یافته، مجهز شده است که می‌تواند حرکت ۲۱ مفصل را هماهنگ کند. علاوه بر این، ربات انسان نما می‌تواند ۴۵ احساس معنایی انسان را تفسیر کند و ۸۵ معناشناسی محیطی را تشخیص دهد. ادعا می‌شود که این ربات هر روز مهارت‌های جدیدی یاد می‌گیرد.

ربات انسان نمای CyberOne

به گفته شیائومی، ربات انسان نمای CyberOne، مکاترونیک پیچیده و هوش مصنوعی ایجاد شده توسط آزمایشگاه‌های تخصصی ربات این شرکت را ترکیب می‌کند.

ربات CyberOne فقط یک محصول نسل اول است و بیشتر جنبه‌های آن هنوز در مرحله توسعه است. با این حال، این ربات قطعا نمونه اولیه ربات انسان نمای تسلا را شکست داده است.

ربات CyberOne شیائومی چیزی در محدوده ۶۰۰,۰۰۰ تا ۷۰۰,۰۰۰ یوان (حدود ۸۹,۱۰۰ تا ۱۰۴,۰۰۰ دلار) قیمت خواهد داشت و هنوز تجاری نشده است.


بیشتر بخوانید

  • گفت‌وگو با حیوانات به کمک هوش مصنوعی اتفاق می‌افتد؟

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا