سرور مجازی
zoomit

موتورولا احتمالاً اولین گوشی پرچم‌دار مجهز به Snapdragon 8 Gen 2 را معرفی خواهد کرد

انتظار می‌رود کوالکام در پایان سال جاری و طی اجلاس سالانه‌ی اسنپدراگون از نسل جدید تراشه‌‌های خود رسماً رونمایی کند. یکی از این پردازنده‌ها، Snapdragon 8 Gen 2 خواهد بود و باید دید کدام‌یک از شرکای تجاری این شرکت زودتر از سایرین، از سیستم-روی-چیپ (SoC) پرچم‌دار بعدی آن در گوشی‌های هوشمند خود استفاده خواهد کرد.

براساس اعلام افشاگر معروف DigitalChatStation در ویبو، و همچنین پست TechDroider در توییتر، اکنون جزئياتی درمورد جدول زمانی موتورولا برای استفاده از تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 دردسترس قرار گرفته است. درواقع پست این افشاگر نشان می‌دهد که مدت کوتاهی پس از معرفی رسمی تراشه‌ی پرچم‌دار بعدی کوالکام، شرکت موتورولا از آن در ساخت یک گوشی رده‌بالا بهره خواهد برد.

به‌ گزارش WccfTech، اخیراً صحبت‌هایی درمورد اینکه شیائومی می‌تواند اولین پرچم‌دار مجهز به Snapdragon 8 Gen 2 را معرفی کند، شنیده می‌شود. این اقدام درواقع رویه‌ای است که غول فناوری چینی با پیروی از آن سعی دارد توجهات بیشتری را به محصولات خود جلب کند. بااین‌حال، حتی اگر موتورولا و شیائومی پرچم‌داران ۲۰۲۳ خود را با این سیستم-روی-چیپ جدید معرفی کنند، مشخص نیست که محصولات آن‌ها چه زمانی دردسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. مطمئناً کوالکام تمایل دارد تا جایی‌که امکان داشته باشد، محموله‌های تراشه‌های جدید خود را زودتر دراختیار مشتریانش قرار دهد و در این‌ میان، سامسونگ تنها شرکتی است که به‌دلیل حجم بالای سفارش‌های خود، می‌تواند برنامه‌ی زمانی معرفی و عرضه‌ی میلیون‌ها دستگاه‌ها را جابه‌جا کند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • کوالکام تراشه‌ Snapdragon 8 Gen 2 را با تمرکز بر بازدهی تولید خواهد کرد
  • عملکرد Snapdragon 8 Gen 2 احتمالاً تا ۱۰ درصد بهتر از Snapdragon 8+ Gen 1 خواهد بود

به‌لطف توافق اخیر میان سامسونگ و کوالکام، همه‌ی مدل‌های سری گلکسی S23 با تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 روانه‌ی بازار خواهند شد و تراشه‌ساز مستقر در سن‌دیگو برای رسیدن به برتری در رقابت عرضه‌ی تراشه‌های موبایلی، مشکل چندانی نخواهد داشت. با توجه به گستردگی بازار جهانی سامسونگ، امکان دارد کوالکام محموله‌های اضافه‌ی نسل بعدی سیستم-روی-چیپ پرچم‌دار خود را برای غول فناوری کره‌ای تضمین کرده باشد و بنابراین اگر موتورولا و شیائومی، پرچم‌داران بعدی خود را زودتر از سایر شرکت‌ها معرفی کنند، شاید عرضه‌ی این محصولات به بازار، مدت بیشتری طول بکشد و فقط زمان مشخص خواهد کرد که کدام برند در این مسابقه برنده خواهد شد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا