سرور مجازی
تکنولوژی

افزایش 400 درصدی قیمت توکن‌های متاورس طی یک سال

در شرایط فعلی که ارزش بسیاری از ارزهای دیجیتال کاهش پیدا کرده، گفته می‌شود ارزش توکن‌های متاورس تقریبا 400 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط شرکت تحلیل بازار Kraken Intelligence، در بین تمام رمزارزهای کریپتو، توکن‌های متاورس بیشترین رشد سالانه را به همراه داشته‌اند. همچنین طبق این گزارش، در بین این توکن‌ها، Decentraland (MANA) با 41 درصد، Sandbox (SAND) با 470 درصد، Axie Infinity (AXS) با 511 درصد و STEPN (GMT) با 746 درصد بیشترین رشد را تجربه کرده‌اند.

توکن‌های متاورس را می‌توان برای پرداخت هزینه‌ها، خرید زمین دیجیتال و به طور کلی مشارکت در دنیای مجازی آن‌ها استفاده کرد.

متاورس

طبق نمودار بالا، پس از توکن‌های متاورس، توکن‌های مبادله‌ای بیشترین رشد سالانه را داشته‌اند که ارزش آن‌ها نسبت به سال گذشته 6 درصد افزایش یافته است. تمام دسته‌های دیگر، در دوره زمانی مشابه، با سقوط مواجه شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به کاهش ارزش 13 درصدی بیت کوین و و 72 درصدی DeFi اشاره کرد.

نوشته های مشابه

افت توکن‌های متاورس در بازه‌های زمانی کوتاه

با این حال، تمام دسته‌هایی که توسط گزارش Kraken بررسی شده‌اند، از جمله متاورس و توکن‌های مبادله، در 30 روز و 90 روز گذشته بازدهی منفی داشته‌اند. به عنوان مثال، توکن‌های متاورس در 30 روز گذشته با افت 42 درصدی و نرخ نوسان 173 درصدی، یکی از بدترین ارزها بوده‌اند.

متاورس

توکن‌های لایه 1 مانند سولانا (SOL) و کاردانو (ADA) در 90 روز گذشته با 53 درصد کاهش بازدهی، بیشترین میزان سقوط را تجربه کرده‌اند. همچنین در 30 روز گذشته بازدهی آن‌ها به میزان 43 درصد کاهش یافته است. بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در هر سه بازه زمانی بررسی شده توسط Kraken در مقایسه با آلت‌کوین‌ها ضرر نسبتا کمی داشته‌اند.

در همین رابطه، بازی‌های مبتنی بر بلاکچین با استفاده از NFT و پلتفرم‌های متاورس تاکنون در سال 2022 به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده‌اند. اخیرا گفته شده بود که متاورس تا سال 2031 می‌تواند 3 تریلیون دلار به اقتصاد جهانی کمک کند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا