سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

TSMC برنامه‌هایش برای ساخت اولین کارخانه چیپ‌سازی در ژاپن را اعلام کرد

شرکت تولید نیمه‌هادی تایوان یا همان TSMC برنامه‌های خود برای ساخت اولین کارخانه تراشه‌سازی در ژاپن را اعلام کرد. این خبر زمانی منتشر شده که ژاپن به علت کمبود جهانی تراشه، در تلاش برای تقویت زنجیره تامین خود است.

بر اساس گزارش NikkeiAsia، مدیرعامل بزرگترین تراشه‌ساز قراردادی جهان به سرمایه‌گذاران اعلام کرده که مشتریان و دولت ژاپن برای انجام این سرمایه‌گذاری TSMC را حمایت کرده‌اند. او در ادامه توضیح داده که این کارخانه روی فرآیند ساخت ۲۲ نانومتری و ۲۸ نانومتری تمرکز می‌کند که می‌تواند در انواع تراشه‌ها از حسگرهای تصویر گرفته تا حتی ریزکنترل‌گرها مورد استفاده قرار بگیرد. قرار است ساخت کارخانه جدید سال آینده آغاز شود و تولید تراشه را در سال ۲۰۲۴ آغاز کند.

کارخانه تراشه

مقام ارشد TSMC هنوز میزان دقیق سرمایه‌گذاری انجام شده را فاش نکرده است. با این وجود، این شرکت تایوانی گزارش مالی خود را به اشتراک گذاشته که سود خالص آن برای دوره بین ژوئیه تا سپتامبر ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد. در این مدت، TSMC با افزایش تولید خود که بیشتر آن‌ها به سری جدید آیفون ۱۳ اپل مربوط می‌شود، شاهد رشد ۱۴ درصدی سود بوده است.

حرکت TSMC به سمت ژاپن با توجه به اینکه استراتژی چندین ساله‌اش برای استقرار تولید در تایوان را حفظ کرده است، یک حرکت بسیار بزرگ محسوب می‌شود. علاوه بر این، این شرکت در حال ساخت یک کارخانه تراشه پیشرفته در ایالات متحده و همچنین ایالت آریزونا است. از طرفی دیگر آن‌ها همچنین در حال بررسی احداث یک کارخانه در آلمان نیز هستند.

در اخبار گذشته درباره TSMC عنوان شده بود که این شرکت قصد دارد به همراه سونی نیز یک کارخانه تراشه‌سازی مشترک در ژاپن تاسیس کند. کمبود جهانی تراشه و نیمه‌هادی بسیاری از صنعت‌های سراسر جهان را تحت تاثیر خود قرار داده که خرید برخی قطعات سخت‌افزاری مانند کارت‌های گرافیک و کنسول‌ها بازی را بسیار سخت کرده است. بنابراین بسیاری از شرکت‌ها برای رفع این مشکل روی احداث کارخانه‌های جدیدی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا