سرور مجازی
تکنولوژی

بزرگترین نمایشگر هولوگرافیک جهان معرفی شد؛ 65 اینچ با رزولوشن 8K

شرکت Looking Glass Factory که قبلا نرم‌افزار و سخت‌افزاری برای تبدیل عکس به هولوگرام‌های سه بعدی ایجاد کرده بود، بزرگترین نمایشگر هولوگرافیک جهان را معرفی کرد: یک پنل 65 اینچی با وضوح 8K.

شرکت سازنده ادعا می‌کند که نمایشگر جدید آن‌ها، از هر صفحه نمایش هولوگرافی سه بعدی دیگری که تاکنون ساخته شده، پنج برابر بزرگ‌تر است. Looking Glass Factory همچنین توضیح می‌دهد که این نمایشگر عظیم به گونه‌ای طراحی شده که بتواند محتوای هولوگرافیک سه بعدی را به گروه‌های بسیار زیادی نشان دهد و 50 برابر بزرگتر از تمام نمایشگرهایی است که برای نمایش‌های گروهی تولید شده‌اند.

نمایشگر هولوگرافیک

کاربردهای بزرگترین نمایشگر هولوگرافیک جهان

در ادامه توضیح داده شده که این نمایشگر برای بازاریابی، داستان سرایی سه‌بعدی، مهندسی و طراحی می‌تواند مفید باشد. به عنوان مثال، شرکت حوزه سرگرمی Springbok Entertainment فیلم جدید خود با عنوان Zanzibar: Trouble in Paradise را به زودی روی نمایشگر 65 اینچی پخش خواهد کرد.

«شان فرین»، مدیرعامل این شرکت در بیانیه مطبوعاتی خود توضیح می‌دهد:

نوشته های مشابه

«یکی از متداول‌ترین سوالاتی که از ما پرسیده می‌شود این است که نمایشگرها تا چه اندازه می‌توانند بزرگ باشند؟ اکنون پاسخ این سوال 65 اینچ است که تنها نقطه آغاز محسوب می‌شود. درست مانند تغییر از عکس به فیلم، رادیو به تلویزیون و سیاه و سفید به رنگی در قرن گذشته، نمایشگر 65 اینچی Looking Glass هم تغییر مهمی در نحوه استفاده از رسانه ایجاد خواهد کرد.»

نکته جالب دیگر اینکه نمایشگر معرفی شده تنها 76 میلی‌متر ضخامت دارد. با این وجود، قیمت آن هنوز اعلام نشده است.

نمایشگر هولوگرافیک

Looking Glass Factory سال 2018 کار خود را به عنوان یک پروژه Kickstarter برای نمایشگر سه بعدی منظره-گرا آغاز کرد. در واقع پروژه اولیه آن‌ها نوعی قاب عکس دیجیتالی برای نمایش هولوگرام‌های سه بعدی بود که کاربران می‌توانستند آن را روی میز کار خود قرار دهند.

در اوایل سال 2021، این شرکت نرم‌افزاری را معرفی کرد که می‌توانست هر تصویر دو بعدی را در عرض چند ثانیه به یک هولوگرام سه بعدی تبدیل کند. همچنین این فناوری هولوگرافیک 65 اینچی، چهارمین نمایشگر در کارنامه Looking Glass Factory محسوب می‌شود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا