سرور مجازی
تکنولوژی

عربستان سعودی سالانه 1 میلیارد دلار برای تحقیقات مقابله با پیری هزینه خواهد کرد

خانواده سلطنتی عربستان سعودی سازمانی غیرانتفاعی به نام «Hevolution Foundation» را به وجود آورده و متعهد شده که سالانه 1 میلیارد دلار هزینه کند تا به تحقیق درباره بیولوژی پیری بپردازد و به روشی برای افزایش طول عمر مفید انسان دست یابد.

این سازمان توسط «محمود خان»، متخصص غدد درون‌ریز سابق کلینیک Mayo و دانشمند ارشد سابق PespsiCo مدیریت می‌شود. او در این باره می‌گوید: «هدف اصلی ما این است که بازه زمانی عمر سالم را افزایش دهیم. هیچ مشکلی در حوزه پزشکی در جهان بزرگ‌تر از این مشکل نیست.»

ایده این سازمان که در میان عده‌ای از دانشمندان مورد توجه قرار گرفته، این است که اگر بتوانیم فرآیند سالخوردگی بدن را آهسته‌تر کنیم، می‌توانیم بروز بیماری‌ها را به تعویق بیندازیم و سال‌های زندگی سالم را افزایش دهیم. محمود خان می‌گوید این صندوق مانند تلاش‌های مشابه به تامین سرمایه لازم برای انجام تحقیقات پایه درباره علت سالخوردگی می‌پردازد و در عین حال از تحقیق بر روی داروهای کاهش سرعت پیری حمایت خواهد کرد.

پیری

اولین داروی ضد پیری آزمایش می‌شود

هنوز اعلام نشده که Hevolution دقیقا از چه پروژه‌هایی پشتیبانی مالی خواهد کرد، اما افراد نزدیک به این گروه می‌گویند این بنیاد احتمالا جایزه‌ای 100 میلیون دلاری برای ساخت فناوری‌های معکوس‌سازی پیری در نظر خواهد گرفت. به‌علاوه، گفته شده که توافق اولیه برای تامین سرمایه لازم برای آزمایش داروی متفورمین دیابت روی چندین هزار سالمند صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

این آزمایش که با نام «مقابله با پیری از طریق متفورمین» (TAME) شناخته می‌شود، به عنوان اولین آزمایش جدی برای استفاده از یک دارو در به تعویق انداختن پیری معرفی شد. اما پس از گذشت سال‌ها هنوز نتوانسته سرمایه لازم برای آزمون‌های بالینی را پیدا کند. حالا به نظر می‌رسد که Hevolution پذیرفته تا یک سوم هزینه‌های این تحقیق را بپردازد.

عربستان سعودی احتمالا نگران است که بیماری‌های مربوط به سالخوردگی تهدیدی برای آینده این کشور باشند. شواهد موجود نشان می‌دهد که سرعت افزایش سن بیولوژیکی شهروندان این کشور سریع‌تر از سن تاریخی آن‌هاست. از این رو، آن‌ها امیدوارند که ابتدا با برخی داروها بتوانند سرعت سالخوردگی را کاهش داده و بعد به دنبال معکوس‌کردن پیری باشند.

تاکنون ثروتمندان زیادی دست به اقدامات مشابه در زمینه مبارزه با پیری و مرگ زده‌اند. جف بزوس از جمله افراد سرشناسی است که با «آلتوس لبز» سعی دارد با مرگ بجنگد. از دیگر ثروتمندانی که در این حوزه فعالیت داشته‌اند می‌توان به «لری پیج» از گوگل، «لری الیسون» و «پیتر تی‌یل» اشاره کرد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا