سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

بریتانیا ۳۵ میلیون دوز واکسن کرونا تقویتی فایزر سفارش می‌دهد

در حالیکه مشکلات بسیاری در تامین واکسن کرونا مورد نیاز برخی کشورها وجود دارد، ظاهرا بریتانیا ۳۵ میلیون دوز واکسن کرونا فایزر برای پاییز ۲۰۲۲ سفارش می‌دهد تا بتواند دوز سوم یا تقویتی واکسن مورد نیازش را با قیمت فعلی و بدون افزایش قیمت احتمالی تهیه کند.

به نظر می رسد دولت بریتانیا در حال برنامه‌ریزی برای دریافت دوز سوم واکسن کرونا است، هرچند هنور برنامه نهایی واکسیناسیون را اعلام نکرده ولی ظاهرا تصمیم گرفته با توجه به افزایش قیمت احتمالی واکسن کرونا فایزر، سفارش خود را زودتر ثبت کند.

بر اساس گزارش نشریه تایمز، قیمت هر دوز واکسن کرونا فایزر ۲۲ پوند است. درحالیکه قیمت قبلی هر دوز ۱۸ پوند بود و با افزایش تقاضای جهانی، قیمت هر دوز واکسن از زمان توزیع اولیه تاکنون افزایش یافته است. از سوی دیگر، اتحادیه اروپا قراردادی برای خرید ۹۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا بدون تغییر قیمت با فایزر منعقد کرده است.

با توجه به اخبار قبلی، انتظار می‌رود از اول سپتامبر (دهم شهریورماه) برنامه واکسیناسیون دوز تقویت شده آغاز شود. هرچند کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن سازی (JCVI) هنوز توصیه نهایی خود را در این زمینه ارائه نکرده‌اند. اما پیشتر گفته شده بود که در صورت توزیع دوز تقویت شده، افراد با سن بالاتر از ۵۰ سال، سایر بزرگسالان در معرض خطر و گروه‌های حساس یا سیستم ایمنی ضعیف لازم است این دور را دریافت کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی انگلیس (DHSC) نیز در مورد امکان تامین بیش از ۵۰۰ میلیون دوز واکسن کووید-۱۹ توضیح داد و گفت برنامه‌هایی را برای تزریق دوز تقویت شده براساس توصیه‌های JCVI دنبال می‌کنند.

اگرچه به نظر می‌رسد حمایت‌های عمومی گسترده‌ای از برنامه واکسیناسیون دوز سوم واکسن کرونا وجود دارد، اما در برخی جوامع علمی تردیدهایی در مورد این برنامه‌ها مطرح می‌شود که آیا با نرخ بسیار پایین واکسیناسیون در کشورهای در حال توسعه، آیا چنین رویکردهایی می‌تواند نتیجه بخش باشد یا باید روال دیگری در پیش گرفته شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا