سرور مجازی
تکنولوژی

بزرگ‌ترین آزمایش هفته‌های کاری چهار روزه جهان در بریتانیا انجام می‌شود

شمار زیادی از شرکت‌های بریتانیایی در بزرگ‌ترین آزمایش هفته‌های کاری چهار روزه در جهان، تعطیلات هفتگی نیروهای خود را به سه روز می‌رسانند تا ببینند اثر این تغییر بر کارآمدی و رضایت کارمندان چقدر خواهد بود. این آزمایش قرار است به مدت شش ماه ادامه داشته باشد.

به گزارش سازمان غیرانتفاعی 4Day Week Global، بیش از 3300 کارمند از 70 شرکت بریتانیایی قرار است به مدت شش ماه آزمایش هفته‌های چهار روز کاری را پشت سر بگذارند. این سازمان می‌گوید آزمایش مذکور بزرگ‌ترین برنامه پایلوت در نوع خودش است. هدف آن‌ها این است که کارمندان با حفظ 100 درصد کارایی، 100 درصد دستمزد خود را دریافت کنند، اما به اندازه 80 درصد هفته‌های کاری سنتی کار کنند.

شرکت‌های مختلفی در حوزه‌های گوناگون از فروش ماهی گرفته تا شرکت‌های روابط عمومی و فناوری در این آزمایش شرکت دارند. 4Day Week Global در این آزمایش با اندیشکده کارگری Autonomy، دانشگاه کمبریج، کالج بوستون و دانشگاه آکسفورد همکاری خواهد داشت.

کارمند

هفته‌های کاری چهار روزه طرفداران بیشتری پیدا می‌کند

«جو اوکانر»، مدیرعامل 4Day Week Global می‌گوید: «بریتانیا بر فراز موجی از یک جنبش جهانی در حمایت از هفته‌های چهار روزه قرار دارد. با خروج از دوران همه‌گیری کرونا، شرکت‌های بیشتر و بیشتری متوجه می‌شوند که رقابت اصلی بر سر حفظ کیفیت زندگی است و این کاهش ساعات کاری و تمرکز بر خروجی بهترین وسیله برای ایجاد برتری در این رقابت است.»

نوشته های مشابه

پیش‌تر بزرگ‌ترین آزمایش هفته‌های چهار روزه در سال‌های 2015 تا 2019 با مشارکت 2500 کارمند در ایسلند برگزار شده بود. سازمان 4Day Week Global قبلا در سال 2018 از طریق یکی از شرکت‌های خود به نام Perpetual Guardian برنامه مشابهی را برای 240 کارمند به مدت 8 هفته در نیوزلند اجرا کرده بود. این آزمایش با همکاری محققان دانشگاه آکلند و دانشگاه فناوری آکلند انجام شد و نتیجه‌اش این بود که 78 درصد از کارمندان استرس کمتری داشتند، راندمان بهتری پیدا کرده بودند و درباره تعادل زندگی شغلی و شخصی خود احساس بهتری داشتند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا