سرور مجازی
تکنولوژی

ماجرای تست و آزمایش فنی پژو ۲۰۰۸ جدید توسط ایران خودرو چیست؟

طی چند روز اخیر شاهد انتشار تصاویر پژو ۲۰۰۸ جدید در ایران بودیم. انتشار این تصاویر موجی از خبر را به راه انداخت و حدس و گمان‌های بسیاری توسط رسانه‌های مختلف در رابطه با این خودرو بیان شد. با توجه به قطع همکاری مشترک ایران خودرو و پژو، بسیاری حدس می‌زدند که پژو ۲۰۰۸ جدید قرار است تا به صورت وارداتی در ایران حضور داشته باشد اما به نظر می‌رسد حقیقت ماجرا با تصورات خوش بینانه‌ای که در مورد آن بیان می‌شود متفاوت است و فعلا نباید منتظر عرضه این خودرو باشیم.

توسعه خودرو ملی براساس ساختار پژو 2008 و رنو کوئید

به نقل از منابع آگاه، پژو ۲۰۰۸ جدید توسط شرکت دیگری وارد ایران نشده است و از مدت‌ها پیش در پارکینگ ایران خودرو حضور داشته است. این کراس‌اوور فرانسوی جزو برنامه عرضه به بازار نبوده است و تنها برای بنچمارک و بررسی وارد اران شده است. همچنین هیچ برنامه‌ای برای واردات این خودرو به بازار ایران در شرایط تحریمی فعلی وجود ندارد.

در حال حاضر ایران خودرو دو کراس‌اوور ملی را در برنامه تولید دارد که شامل K125 و K112 می‌شوند. کراس‌اوور K125 براساس نسل اول پژو 2008 توسعه می‌یابد در حالی که کراس‌اوور کوچکتر K112 براساس رنو کوئید ساخته خواهد شد. بخش تحقیق و توسعه ایران خودرو پژو 2008 جدید را به منظور بررسی بیشتر وارد کرده‌اند تا تفاوت‌های نسل اول و دوم این کراس‌اوور را از نمای بیشتر متوجه شوند.

پژو 2008 جدید

تاکنون دو نسل از پژو 2008 به بازار جهانی عرضه شده است. نسخه فیس لیفت نسل اول آن برای مدتی توسط ایران خودرو مونتاژ شد. نسل اول پژو 2008 در فاصله سال‌های 2013 تا 2019 روی خط تولید قرار داشت. نسل اول پژو 2008 علاوه بر فرانسه و ایران، در برزیل، چین و مالزی نیز به تولید می‌رسید. نسخه دیگر این خودرو نیز با نام اوپل کراس‌لند توسط برند اوپل در اروپا عرضه شد.

نوشته های مشابه

نگاهی کوتاه به پژو 2008 جدید

نسل دوم پژو 2008 از سال 2019 روی خط تولید قرار گرفته است که نسبت به نسل اول تفاوت‌های بسیاری دارد. این خودرو در فرانسه، پاکستان، چین، مالزی و ویتنام به تولید می‌رسد. برخلاف نسل اول پژو 2008 که با طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌های بزنینی و دیزلی به بازار عرضه شد، نسل دوم این کراس‌اوور تنها با موتور 1.2 لیتری توربوشارژر بنزینی و 1.5 لیتری توربودیزل تولید می‌شود. نسخه الکتریکی این خودرو نیز هم‌اکنون در بازار جهانی قابل دسترسی است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا