سرور مجازی
فضای مجازی

نیجریه 36 سرمایه ملی را برای کسب درآمد بیشتر می‌فروشد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، آژانس خصوصی سازی در بزرگترین اقتصاد آفریقا قصد دارد 36 سرمایه دولتی را به سرمایه‌گذاران داخلی بفروشد یا مدیریت آنها واگذار کند تا درآمد دولت افزایش یابد. منابع مالی دولت نیجریه تحت فشار کاهش درآمدهای نفتی قرار دارند.

دو منطقه آزاد اقتصادی در شهرهای شمالی کانو و سالابار در منطقه نفتی نیجریه و تاسیسات تولید برق از جمله سرمایه‌هایی هستند که به فروش گذاشته شده‌اند.

تولید نفت نیجریه 19.6 درصد در سه ماهه پایانی 2020 کاهش یافتنرخ بیکاری در نیجریه به 33 درصد رسید

طبق گفته الکس اوکو، مدیر عامل دفتر سرمایه‌گذاری های عمومی در نیجریه، این نیروگاه‌های برق ظرفیت افزایش 3300 مگاواتی تولید برق نیجریه را دارند و این مناطق اقتصادی درآمد صادرات کشور را 2 میلیارد دلار طی 5 تا 7 سال آینده افزایش می‌دهند.

وزارت دارایی، بودجه و برنامه ریزی نیجریه اعلام کرد درآمدهای نفتی در بزرگترین تولید کننده نفت خام آفریقا 49.5 درصد در پنج ماه اول سال جاری میلادی کمتر از اهداف مشخص شده بوده است. خصوصی سازی به جذب سرمایه جهت احیای این منابع و کسب در آمد برای حمایت از دولت در بحبوحه کاهش بودجه کمک می‌کند.

پرجمعیت ترین کشور آفریقا حداقل به 3 تریلیون دلار سرمایه‌گذاری طی 30 سال نیاز دارد تا کمبودهای زیرساختی فعلی را برطرف کند.

انتهای پیام/23

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا