سرور مجازی
تکنولوژی

اسپیس ایکس برای ارسال 1 میلیون انسان به مریخ 1000 استارشیپ می‌سازد

اسپیس ایکس هفته گذشته دهمین سالگرد اولین ماموریت دراگون را جشن گرفت. حالا ایلان ماسک اعلام کرده که این شرکت برنامه‌های بسیار بزرگی را برای آینده در نظر دارد و می‌خواهد تا سال 2050 با ساخت بیش از 1000 فضاپیمای استارشیپ حدود 1 میلیون انسان را به مریخ برساند.

ماسک دو روز پیش در توییتی نوشت: «توسعه حیات به سیارات دیگر باعث گسترش خودآگاهی می‌شود. این کار همچنین به ما اجازه می‌دهد تا از زیست‌کره پشتیبان بگیریم و از همه گونه‌های حیات در برابر فجایع زمینی محافظت کنیم. بشر کارگزار حیات است، چون هیچ گونه دیگری نمی‌تواند حیات را به مریخ ببرد. نمی‌توانیم بقیه گونه‌های حیات را ناامید کنیم.» یکی از کاربران در پاسخ به این توییت پرسید برنامه ماسک برای این کار چیست. مدیرعامل اسپیس ایکس نوشت: «ساختن بیش از 1000 استارشیپ برای انتقال حیات به مریخ. اساسا [تولید] یک نوع کشتی نوح (بسیار) مدرن.»

استارشیپ اسپیس ایکس

اسپیس ایکس هنوز آزمایش‌های استارشیپ را تمام نکرده است

او قبلا در مصاحبه با «کریس اندرسون» از TED به همین مسئله اشاره کرده و گفته بود که هدف اسپیس ایکس دسترسی به این مهم تا سال 2050 است. با این حال، استارشیپ هنوز حتی اولین پرواز موفق به مدار را هم انجام نداده اما انتظار می‌رود که تابستان امسال این مرحله را پشت سر بگذارد. فضاپیمای استارشیپ دو بخش خواهد داشت. بخش اول یک بوستر بزرگ 70 متری است که 33 موتور رپتور 2 دارد. بخش دوم هم با ارتفاع 50 متر بالای آن قرار می‌گیرد.

با این حال، برنامه‌های ماسک چندان واقع‌گرایانه و همگام با ناسا به نظر نمی‌رسند. مدیرعامل اسپیس ایکس می‌گوید می‌خواهد تا سال 2050 یک میلیون انسان را به مریخ بفرستد، اما هدف ناسا این است که اولین انسان را در دهه 2030 یا 2040 راهی مریخ کند و مطمئنا برنامه‌های تحقیقاتی چند ساله‌ای را برای ابتدای راه در نظر گرفته است.

نوشته های مشابه

منطقی است که ایلان ماسک سعی دارد رویاهای خود را درباره کلونی‌سازی در مریخ جاه‌طلبانه مطرح کند، اما به نظر می‌رسد که این ادعاها هم مانند ادعای دسترسی به رانندگی خودران سطح 5 به این زودی‌ها در دسترس نخواهد بود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا