سرور مجازی
تکنولوژی

جیپ رنگلر یکبار دیگر در تست تصادف IIHS واژگون شد، مشکلی که هنوز حل نشده است!

در سال 2020، جیپ رنگلر دوبار در آزمون تصادف موسسه IIHS شرکت کرد و هر دو بار در آزمون حفاظت از سمت راننده شکست خورد. مشکل جیپ رنگلر این بود که خودرو پس از برخورد به مانع آزمون ایمنی واژگون می‌شد و امنیت اندکی را برای راننده حاضر در خودرو فراهم می‌کرد. جیپ رنگلر در سال 2020 از موسسه IIHS رتبه Marginal را دریافت کرد که به معنی دریافت حداقل امتیاز کلی ایمنی در این آزمون است.

وعده‌هایی که تحقق پیدا نکرد!

جیپ پس از دریافت امتیاز پایین در آزمون موسسه IIHS، وعده داد که ایرادات اتومبیلش را اصلاح خواهد کرد. جیپ رانگلر در دسته شاسی‌بلندهای کانورتیبل (دارای سقف جمع شونده) قرار می‌گیرد که خودروهای جذابی برای آفرود هستند. با این حال مشکل چپ کردن یکی از ضعف‌های شایع در این گونه خودروها است. با وجود وعده‌های جیپ، رنگلر 2022 بازهم در آزمون تست تصادف IIHS واژگون شد!

جیپ رنگلر

مشخص نیست جیپ چه اصلاحاتی را در شاسی‌بلند خود انجام داده است اما این اصلاحات هرچه بودند، تاثیری در نتیجه نهایی نداشته‌اند. نکته جالب در خصوص تست تصادف جیپ رنگلر 2019 و 2022، این است که خودروها در مرکز تصادف جیپ واژگون نشده‌اند اما هنگامی که توسط موسسه IIHS مورد بررسی قرار گرفتند با چنین نتیجه‌ای روبرو شدند.

نتیجه فنی تست تصادف جیپ رنگلر 2022

نسخه‌ای از جیپ رانگلر 2022 که برای آزمون در اختیار موسسه IIHS قرار داده شده بود، قرمز رنگ و بدون سقف بود. همچنین پنجره‌های این خودرو باز بودند اما درها به بدنه متصل بودند. با وجود واژگون شدن خودرو پس از برخورد به مانع، قفس ایمنی عملکرد مناسبی از خود نشان داد و جان راننده را حفظ کرد.

نوشته های مشابه

گرچه آزمایش نشان می‌دهد که خطر قابل توجهی قسمت چپ بدن راننده را تهدید می‌کند و کیسه هوای جانبی خودرو نیز هنگام برخورد به صورت کامل عمل نکرد. با این حال انتظار می‌رود که واژگونی جیپ رنگلر در شرایط واقعی آسیب‌های بسیاری ایجاد کند، چرا که آزمون‌های IIHS شامل تخمین آسیب وارده به سرنشین کناری نمی‌شود.

جیپ رنگلر

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، جیپ رانگلر 2022 با این نتیجه حداقل امتیاز قبولی را از موسسه IIHS دریافت کرد و امکان تصاحب نشان ایمنی برتر این موسسه را از دست داد. تنها خودروهایی که رتبه ایمنی خوب دریافت کنند قادر به دریافت این نشان از موسسه IIHS هستند. نکته جالب در خصوص جیپ رنگلر این است که نسل قبلی این خودرو هیچ‌گاه در آزمون‌های ایمنی واژگون نشده است!

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا