سرور مجازی
تکنولوژی

فراخوان یک میلیون دستگاه خودرو قدیمی مرسدس بنز به دلیل نقص جدی در سیستم ترمز

مطابق اعلام سازمان حمل و نقل فدرال آلمان، حدود یک میلیون دستگاه مرسدس بنز GL و مرسدس بنز ML به دلیل مشکل احتمالی در سیستم ترمز شامل فراخوان مرسدس بنز شده‌اند. این خودروها در فاصله سال‌های 2004 تا 2015 ساخته شده‌اند و اتومبیل‌هایی قدیمی محسوب می‌شوند، با این حال خودروساز کهنه کار آلمانی همچنان به رفع ایرادات آن‌ها متعهد است. علاوه بر دو کلاس یاد شده، مینی‌ون‌های لوکس مرسدس کلاس R نیز شامل این فراخوان شده‌اند. گفتنی است که با توجه به عدم عرضه دو مدل مذکور در ایران٬ احتمالا این فراخوان شامل حاصل بنزهای موجود در بازار کشورمان نخواهد شد.

چرا خودروهای قدیمی مرسدس فراخوان شده‌اند؟

بنابر گزارش رسانه‌های آلمانی، ساییدگی سیستم ترمز مشکل اصلی این مدل‌ها است. مرسدس کلاس GL و کلاس ML به سیستم تقویتی ترمز مجهز هستند که قدرت ترمزگیری این خودروها در مواقع بحرانی را افزایش می‌دهد. با این وجود استهلاک سیستم ترمز به مرور زمان برای این خودروها مشکل ساز خواهد بود. ساییدگی سیستم تقویتی ترمز در خودروهای مرسدس بنز صدایی شبیه سوت یا پارازیت دستگاه‌های برقی ایجاد می‌کند و این نشانه کشف آن است.

این ساییدگی می‌تواند ارتباط سیستم ترمز با پدال ترمز را قطع کند و بنابراین راننده هیچ نیروی ترمزی را در اختیار نخواهد داشت. بنابر اعلام شرکت سازنده در صورتی که این خوردگی و ساییدگی بیش از حد باشد و راننده پدال ترمز را با شدت فشار دهد، ارتباط سیستم ترمز خودرو به کلی قطع خواهد شد.

تعداد دقیق خودروهای فراخوان شده از سه کلاس مرسدس بنز که به آن‌ها اشاره کردیم، برابر با 993,407 دستگاه است که از این بین حدود هفتاد هزار دستگاه آن در آلمان قرار دارند. هزینه تعمیر ترمز معیوب این مرسدس‌ها حدود 4100 یورو برآورد می‌شود. شرکت مرسدس بنز از مالکان خودروهای فراخوان شده درخواست کرده است که تا زمان رفع ایراد، از خودرو استفاده نکنند.

نوشته های مشابه

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا