سرور مجازی
تکنولوژی

اپل با Safety Check، قابلیت‌های حفظ حریم شخصی خود را گسترش می‌دهد

امشب طی رویداد WWDC، اپل ویژگی تازه‌ای را برای iOS 16 معرفی کرد که Safety Check یا «بررسی امنیتی» نام دارد و کاربرد آن نیز در زمینه محافظت از کاربران در برابر روابط سوءاستفاده‌گرانه عنوان شده است.

این قابلیت به کاربران کمک می‌کند تا دسترسی به اپلیکیشن‌ها و رمز‌های عبور را مدیریت کنند، علاوه بر این موارد می‌تواند به کاربران اطلاع دهد که چه کسی از رمز عبور یا باقی اطلاعات محرمانه و شخصی آنها آگاه است.

به بیان دیگر این قابلیت به افراد کمک می‌کند تا در صورت به پایان رسیدن رابطه‌شان با یکدیگر، ارتباط بین گوشی‌های آنها و اطلاعاتی که از این طریق به اشتراک گذاشته شده هم به کل قطع شود و هرگونه دسترسی به داده‌های شخصی طرفین لغو شود.

گفتنی است که این امر با بازبینی و ابطال دسترسی افراد خاص انجام می‌گیرد و اطلاعاتی نظیر موقعیت مکانی، داده‌های تقویم، مخاطبین و اجازه‌های صادر شده برای اپلیکیشن‌های مختلف را شامل می‌شود.

نوشته های مشابه
معرفی ویژگی بررسی امنیتی توسط اپل

سایر کاربردهای ویژگی بررسی امنیتی اپل

به گفته اپل، این ویژگی همچنین دارای یک گزینه Emergency Reset یا تنظیم مجدد اضطراری هم هست که به کاربر امکان می‌دهد تا دسترسی تمامی کاربران و اپلیکیشن‌های متصل به حساب آی‌کلود وی را به یکباره قطع کند.

لازم به ذکر است که این قابلیت در قالبی شبیه به یک فهرست طراحی شده تا کاربران بتوانند به راحتی دسترسی‌های موجود را برای هر اپلیکیشن یا هر کاربر مشاهده کنند و تغییرات مورد نظر خود را در آنها اعمال کنند.

به هر صورت اینطور به نظر می‌رسد که اپل به شکل جدی در پی رفع ایرادات و مشکلات امنیتی محصولات خود است، به عنوان مثال یکی از محصولاتی که سوءاستفاده در حوزه حریم خصوصی از آن اپل را به دردسر انداخت ایرتگ بود.

البته به کارگیری ویژگی‌هایی مانند بررسی امنیتی نشان می‌دهد که اپل برای محافظت از حریم خصوصی کاربرانش در مسیر درستی قرار دارد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا