سرور مجازی
تکنولوژی

اپل iPadOS 16 را با مالتی‌تسکینگ بهتر معرفی کرد

اپل در رویداد WWDC 2022 از نسل جدید سیستم عامل تبلت خود به نام iPadOS 16 رونمایی کرد. این سیستم عامل در ادامه سال جاری میلادی برای انواع آیپدهای اپل منتشر خواهد شد. ویژگی های جدید آیپد او اس 16 تا حد زیادی با iOS 16 مک او اس مشترک است. از جمله این ویژگی ها می توان به بازطراحی اپلیکیشن Home و پشتیبانی از Passkey در مرورگر سافاری اشاره کرد. با این حال تغییرات iPadOS 16 به این موارد محدود نیست.

مروری بر ویژگی‌های جدید آیپد او اس 16

آیپد او اس 16 معرفی شد

اپل معرفی آیپد او اس 16 را با تمرکز بر کار اشتراکی شروع کرد. در این نسخه از سیستم عامل می توانید کار اشتراکی را مستقیما از اپلیکیشن هایی مثل Pages یا iWorks شروع کنید و همزمان با همکاران خود روی یک سند کار کنید. البته این ویژگی پیش از این توسط گوگل و در قالب اپلیکیشن های تحت وب Docs یا Sheets ارائه شده بود. اپل این قابلیت را در مرورگر سافاری نیز تعبیه کرده و توسعه دهندگان با استفاده از API مخصوص می توانند آن را به اپلیکیشن های خود اضافه کنند.

اپلیکیشن جدید وایت‌بورد اپل به نام Free Form به آیپد او اس 16 اضافه شده تا شما و همکارانتان بتوانید روی یک صفحه مشترک به خلق ایده بپردازید. این اپلیکیشن از اپل پنسل نیز پشتیبانی می کند و انواع اسناد از جمله فایل های PDF و تصاویر را می توانید به آن اضافه کنید.

اپل سرانجام قابلیت مدیریت پنجره‌ها را تحت عنوان Stage Manager به آیپد او اس 16 و مک او اس می آورد. این قابلیت به شما اجازه می دهد تا اپلیکیشن ها و پنجره های باز را سریع تر مدیریت کرده و بین آنها جابجا شوید. همچنین باز کردن گروهی از اپلیکیشن ها از نوار پایین نیز ممکن می شود.

نوشته های مشابه

اپلیکیشن آب و هوا و دیگر تغییرات

آیپد او اس 16 معرفی شد

اپل اپلیکیشن جدیدی برای اطلاع از وضعیت آب و هوا را به آیپد او اس 16 می آورد. همچنین اطلاعات آب و هوا از طریق API جدید در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت. صفحه قفل آیپد او اس نیز همانند iOS 16 دستخوش تغییر شده و حالا از ویجت‌های مختلف، تصاویر پس زمینه با عمق میدان متغیر و دیگر موارد پشتیبانی خواهد کرد.

گالری تصاویر پس زمینه با انواع و اقسام تصاویر ثابت و متحرک نیز در iPadOS 16 در دسترس خواهند بود. امکان ویرایش پیام‌ها، لغو ارسال و نشان‌گذاری پیام‌ها به‌عنوان پیام باز نشده نیز در اپ Messages به آیپد او اس 16 می آیند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا