سرور مجازی
اینترنت

اظهارنظر جدید وزیر ارتباطات درباره سیم‌کارت گردشگری

اظهارنظر جدید وزیر ارتباطات درباره سیم‌کارت گردشگری

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره سیم‌کارت گردشگری گفت: «سیم کارت گردشگری وجود خارجی ندارد و مشکلی هم گردشگران از نظر ما ندارند و هرکس وارد ایران شود از سیستم رومینگ استفاده کند. هرکس که وارد خاک ما شود، اپراتورهای ما با بیش از 250 اپراتور قرارداد رومینگ دارند و هرکس می‌تواند اینترنت کشور خود را فعال کند.»

وزیر ارتباطات در حالی به کلی منکر وجود چنین سیم‌کارتی می‌شود که اولین خبر از آن توسط خود زارع‌پور در اسفند سال گذشته منتشر شد. او در مصاحبه با خبرگزاری میراث آریا (میراث فرهنگی) صراحتاً به چنین اشاره کرده بود. وزیر ارتباطات با اعلام اینکه توریست‌ها و گردشگران خارجی در سفر خود به ایران به‌خاطر فیلترشدن اینستاگرام و واتس‌اپ با مشکلاتی همراه شده‌اند، از طراحی یک «سیم‌کارت خاص» برای این دسته از افراد خبر داده بود.

«عزت‌الله ضرغامی»، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری نیز پس از حاشیه‌های سخنان پیشین زارع‌پور، اعلام کرد درخواست ارائه سیم‌کارت گردشگران خارجی از سوی او بوده و اعتقاد دارد ارتباطات بین‌المللی مثل نان شب و هوا برای گردشگر بین‌المللی واجب است.

دوم مهرماه امسال نیز «علی‌اصغر شالبافیان»، معاون وزیر گردشگری، در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد ارائه سیم‌کارت بدون فیلتر به گردشگرهای خارجی با تأکیدهای وزیر گردشگری، «عزت‌الله ضرغامی»، پیگیری شده است.

شالبافیان همچنین اعلام کرد دفاتر خدمات مسافرتی، هتل‌ها، راهنمایان گردشگری و گردشگران خارجی باید بتوانند از سیم‌کارت گردشگری استفاده کنند.

این اتفاق درحالی رخ داده است که یک ماه پیش، مدیر پاسخگویی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پاسخ به پیگیری‌های دیجیاتو درباره سیم‌کارت گردشگری اعلام کرد این موضوع تنها در حد یک پیشنهاد مطرح شده و تاکنون مکاتبه اداری، دستورالعمل یا صورت‌جلسه‌ای مبنی بر آن تهیه نشده است.

همچنین او وعده داد به‌محض نهایی‌شدن موضوع سیم‌کارت گردشگری، آن را در سامانه و سایت وزارتخانه اطلاع‌رسانی کنند. اگر سری به سایت وزارت گردشگری بزنید، در این رابطه محتوایی منتشر نشده است.

۵۸۵۸

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا