سرور مجازی
تکنولوژی

اپل از macOS Ventura با قابلیت‌های جدید برای مدیریت کارها پرده برداشت

یکی از سیستم عامل‌هایی که امشب از سوی اپل معرفی شد، نسخه جدید مک اواس موسوم به macOS Ventura بود. این آپدیت شامل ابزار جدید Stage Manager و بهینه‌سازی‌هایی برای بخش Spotlight است و البته طبق معمول تغییرات کوچک و بزرگ دیگری را در سیستم به وجود می‌آورد.

ابزار جدید Stage Manager که از بخش کنترل سنتر فعال می‌شود، به‌طور خودکار اپلیکیشن‌های باز را در یک طرف صفحه سامان‌دهی می‌کند و مرکز صفحه را به برنامه‌ای اختصاص می‌دهد که روی آن تمرکز دارید. کاربران همچنین می‌توانند آیکن‌ها را به راحتی از روی دسکتاپ به پنل کناری اپلیکیشن‌ها بفرستند.

اسپات‌لایت ویژگی دیگری است که در این نسخه به‌روز شده و حالا می‌تواند عکس‌ها را از کتابخانه تصاویر، متن‌ها را از درون عکس‌ها و حتی میانبرها را پیدا کند.

قابلیت‌های جدید macOS Ventura

جستجو در اپلیکیشن Mail با تغییراتی روبرو بوده است. این ویژگی حالا پیش‌نمایش‌های کامل‌تری دارد، می‌تواند پیشنهادهای آنی را به کاربر نشان دهد و خطاهای تایپی را اصلاح کند.

نوشته های مشابه

از سوی دیگر، مرورگر سافاری به قابلیت جدیدی برای اشتراک‌گذاری زبانه‌ها مجهز شده که به کاربر اجازه می‌دهد ببیند دوستانش در آن واحد در حال مشاهده یک وب‌سایت‌هایی هستند. از طریق Shared Tab Groups نیز ویژگی دیگری است که اجازه می‌دهد به‌راحتی لینک‌های خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. این مرورگر همچنین اکنون از ویژگی Passkeys بهره می‌برد که جایگزینی برای پسوردهای سنتی در پلتفرم‌های مختلف اپل است.

macos ventura

اپل همواره سعی داشته مک اواس را به سیستم عامل موبایل خود نزدیک‌تر کند و این تلاش همچنان ادامه دارد. macOS در نسخه‌های قبلی برخی از ویژگی‌های iOS از جمله Focus و Shortcuts را دریافت کرد و این هدف حالا با ویژگی‌هایی مثل Universal Control ادامه دارد. این شرکت همچنین کمی درباره قابلیت‌های گیمینگ در مک اواس صحبت کرد و از Metal 3 گفت اما بعید به نظر می‌رسد که گیمینگ به این زودی‌ها در مک به یک موضوع جدی تبدیل شود.

یکی از ویژگی‌های جذاب در اکوسیستم اپل قابلیت Hand-off نام دارد که اجازه می‌دهد کارها را از یک دستگاه به دستگاه اپلی بعدی منتقل کنید. Hand-off حالا برای تماس‌های فیس‌تایم فعال شده و اجازه می‌دهد تماس‌های خود را از آیفون به مک ببرید. با این کار، کاربر می‌تواند از دوربین آیفون برای تماس‌های ویدیویی در مک استفاده کند. در این صورت، امکان دسترسی به دو حالت Center Stage و Portrait Mode فراهم شده است. یک حالت دیگر به نام Desk View هم وجود دارد که می‌تواند در حین کار نمایی از میز کاربر را به نمایش درآورد و کوپرتینویی‌ها معتقدند که به درد پروژه‌های مشترک در فیس‌تایم و دیگر اپلیکیشن‌ها می‌خورد. اپل همچنین از عرضه ابزارهای جانبی مثل ابزار شرکت Belkin برای استفاده از آیفون به عنوان دوربین مک‌بوک خبر داد.

مک اواس 13 ونتورا پاییز امسال برای دستگاه‌های سازگار منتشر می‌شود. این سیستم عامل فعلا به‌صورت بتا در دسترس توسعه‌دهندگان قرار دارد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا