سرور مجازی
تکنولوژی

سونی و هوندا برای همکاری در ساخت خودروهای برقی یک شرکت مستقل می‌سازند

دو شرکت سونی و هوندا اخیرا اعلام کرده بودند که می‌خواهند با همکاری یکدیگر خودروی برقی بسازند. حالا به نظر می‌رسد که این دو شرکت قرار است همکاری خود را در قالب یک کسب و کار مستقل شکل دهند. هوندا در زمینه تولید و سونی در زمینه ساخت پلتفرم‌ها تمرکز خواهد داشت.

«کنیچیرو یوشیدا»، مدیرعامل سونی در گفتگو با خبرگزاری Nikkei گفت: «با هم به این نتیجه رسیدیم که در بلندمدت بهتر است یک شرکت مشارکتی اما مستقل داشته باشیم، به جای این که تلاش‌های خود را تحت برند سونی یا هوندا پیش ببریم.»

یوشیدا فعلا اطلاعات بیشتری در این باره منتشر نکرده، اما می‌گوید این احتمال وجود دارد که این دو شرکت بخشی از سهام خود در این کسب و کار مشارکتی را بفروشند یا سهام این شرکت را عرضه اولیه عمومی کنند. مدیرعامل سونی افزود: «امیدوارم در آینده نزدیک بتوانم کمی بیشتر در این باره حرف بزنم.»

سونی هوندا

همکاری سونی و هوندا در تولید خودروهای برقی

سونی و هوندا اولین بار در ماه مارس از این همکاری مشترک خبر داده بودند. سونی گفته بود که می‌خواهد خلاقیت و نوآوری را به دنیای خودروها بیاورد. این شرکت همچنین مدعی بود که قصد دارد سیستمی با تمرکز بر ایمنی، سرگرمی و تطابق‌پذیری بسازد.

نوشته های مشابه

هوندا پارسال گفته بود که می‌خواهد تا سال 2040 کل خط تولید و محصولات خود را به وسایل نقلیه برقی تبدیل کند. به همین منظور، قرار است 40 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام شود و تا سال 2030 حدود 30 وسیله نقلیه برقی جدید به بازار بیاید. هرچند هنوز نمی‌دانیم که همکاری با سونی چگونه در این برنامه لحاظ خواهد شد، اما هوندا نسبت به بقیه خودروسازان خیلی عقب‌تر است.

سونی احتمالا باور دارد که بقیه شرکت‌های فناوری از جمله اپل به‌زودی به بازار خودرو می‌آیند و سعی می‌کنند تا فناوری‌های خود را در این صنعت به کار بگیرند. این شرکت هم نمی‌خواهد از پتانسیل‌های بازار خودروهای برقی عقب ماند و می‌خواهد نقشی در این صنعت ایفا کند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا