سرور مجازی
اقتصادی

جزئیات جلسه شورای حکام با موضوع ایران/ تکرار ادعای اختلافات پادمانی با ایران

به گزارش دیتاسنتر من، جلسه شورای حکام  امروز ۱۶ خرداد آغاز شد.

تکرار ادعای اختلاف پادمانی توسط مدیرکل آژانس

مدیر کل‌ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه با تکرار این ادعا که توضیحات ایران درباره مواد اتمی پیدا شده در سه مکان اعلام نشده به لحاظ فنی معتبر نبوده است، مدعی شد که مسائل پادمانی در این زمینه باقی مانده است.

به نقل از ایرنا، رافائل گروسی این مطلب را در روز دوشنبه در افتتاحیه نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطرح کرد که از امروز در ساختمان مرکز بین‌الملل وین آغاز شد.

وی مدعی شد که ایران به سوالات آژانس در زمینه یافت شدن آثار اورانیوم در برخی مناطق اعلام نشده از سوی این کشور، پاسخ قانع کننده نداده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و احتمال صدور قطعنامه علیه ایران در این نشست گفت: پیش‌داوری نمی‌کنیم، ولی متناسب با اقدامی که بیفتد پاسخ‌های خود را خواهیم داد.

جلسه شورای حکام آغاز شد

به نقل از ایسنا، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در صفحه توییترش از آغاز جلسه امروز شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و قرائت بیانیه آغازین توسط رافائل گروسی، مدیرکل آژانس خبر داد.

پیش‌تر اولیانوف گفته بود موضوع ایران نیز قرار است در جریان جلسات شورای حکام در چند روز آتی مطرح و بررسی شود.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در اطلاعیه‌ای مطرح کرده بود که مدیرکل قرار است گزارش راستی‌آزمایی و نظارت آژانس بر برنامه هسته‌ای ایران را نیز ارائه دهد.

 

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا