سرور مجازی
رمز ارز

جدیدترین تحلیل‌ها از بازدهی سرمایه‌گذاری در بیت کوین و سایر دارایی‌ها

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پیش از آغاز همه‌گیری بیماری کرونا، بیت کوین به دلیل همبستگی پایین خود با دارایی‌های سنتی مانند سهام، به‌عنوان یک دارایی ضدتورمی جذاب شناخته می‌شد. در ماه‌های اخیر اما به دلیل تغییرات عمده در اقتصاد کلان جهانی، این روند تقریبا ۱۸۰ درجه فرق کرده است. بر اساس گزارش 21Shares، بیت کوین و شاخص ارزش سهام ۵۰۰ شرکت برتر آمریکایی (S&P500) با همبستگی بی‌سابقه ۰٫۶۹، تقریبا موازی هم حرکت کرده‌اند.
با این‌ حال، گزارش 21Shares می‌گوید که این روند، کوتاه‌مدت است و شامل جفت‌ارزها و دارایی‌های سنتی دیگر نمی‌شود. علاوه بر این، این گزارش نشان می‌دهد که نرخ همبستگی بیت کوین و طلا به عدد ناچیز ۰٫۰۷ کاهش یافته و نتیجه گرفته است که دو طبقه دارایی‌های سنتی و دیجیتال در آینده، راه‌های متفاوتی را در پیش خواهند گرفت.
گزارش 21Shares نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری یک‌ساله روی بیت کوین در ۹۰ درصد موارد، بازدهی بهتری نسبت به دیگر دارایی‌ها بدون توجه به برهه سرمایه‌گذاری داشته است. در سرمایه‌گذاری سه‌ساله نیز بازدهی بیت کوین، ۱۰۰ درصد بهتر از سایر دارایی‌ها بوده است.
این شرکت نتیجه گرفته که افزودن دارایی‌های دیجیتال به سبد سرمایه‌گذاری، سبب تعدیل ریسک سرمایه‌گذاران می‌شود. مدیر تحقیقات 21Shares گفته است که شرکت‌های تحلیلی دیگر نیز به همین نتایج امیدبخش در مورد بیت کوین دست‌ یافته‌اند. در ماه‌های اخیر حتی مواضع خصمانه سخت‌گیرترین بانک آمریکا یعنی BoA نیز نسبت به ارزهای دیجیتال، تعدیل شده است.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا