سرور مجازی
تکنولوژی

اپل احتمالا فناوری نمایشگر رنگی E-Ink را برای محصولات تاشو آزمایش می‌کند

بنابر ادعای مینگ-چی کو، تحلیگر شناخته شده محصولات اپل این کمپانی مشغول آزمایش فناوری نمایشگر E-Ink برای استفاده در دستگاه‌هایی مانند آیفون یا آیپدهای تاشو است.

مینگ چی کو در توییت خود اعلام کرده: «اپل در حال آزمایش E-Ink برای نمایشگر بیرونی دستگاه‌های تاشوی آتی و کاربردهای مرتبط با تبلت است. فناوری E-Ink به لطف صرفه‌جویی فوق‌العاده در مصرف انرژی این پتانسیل را دارد که به شکل گسترده در نمایشگرهای دوم یا بیرونی دستگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرد.»

به گفته وی، از نمایشگر E-Ink می‌توان به عنوان نمایشگر بیرونی یک دستگاه تاشو استفاده کرد تا مصرف انرژی کاهش یابد. از سوی دیگر برای صفحه نمایش داخلی به سراغ نمونه پیشرفته‌تر و قدرتمندتری رفت.

 فناوری نمایشگر E-Ink چیست؟

گفتنی است که E-Ink یا جوهر الکترونیکی یک فناوری برای ساخت نمایشگر است که ویژگی‌ها و مزایای فراوانی دارد. اگرچه ایده استفاده از نمایشگرهای کم‌مصرف و کاغذگونه از دهه 70 میلادی وجود داشته اما فناوری مورد بحث در سال 1995 و توسط گروهی از دانشجویان و اساتید MIT توسعه یافت.

نوشته های مشابه
احتمال استفاده اپل از E-Ink در محصولات آتی

تیم مذکور در مراحل اولیه ساخت این فناوری رویکردی بر اساس ساخت گوی‌های کوچک داشت که نیمی از آنها سیاه و نیم دیگرشان سفید بودند و سپس این گوی‌ها در مرحله بعد با چرخش به وسیله شارژ الکتریکی روی صفحه نمایش داده می‌شدند.

لازم به ذکر است که رویکرد مذکور از سوی شیمی‌دانان و دانشمندان مجرب آن زمان ناممکن تلقی می‌شد اما تیم MIT سرانجام پس از آزمایشات فراوان و ثبت دو حق اختراع در این رابطه موفق به ساخت E-Ink شدند و نهایتا در سال 1997 شرکت E Ink Corporation را تاسیس کردند.

در پایان اگر نخواهیم از بحث اصلی دور شویم باید طبق شایعات به این مورد نیز اشاره کنیم که اپل در نظر دارد ابتدا یک دستگاه تاشوی 9 اینچی را تا سال 2025 عرضه کند که چیزی مابین آیفون و آیپد خواهد بود. به عقیده کو این شرکت در ادامه سراغ دستگاه‌های متوسط و در نهایت محصولات تاشوی کوچک‌تر مانند آیفون خواهد رفت.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا