سرور مجازی
zoomit

امکانات کم‌کاربرد گوگل اسیستنت به‌زودی از این دستیار صوتی حذف می‌شوند

گوگل تصمیم دارد برخی قابلیت‌های مبتنی‌بر مکان و خانواده را از دستیار صوتی اسیستنت حذف کند. غول جستجوی اینترنت برای افرادی که اغلب از دستیار صوتی مورد بحث برای تنظیم یادآوری‌ها استفاده می‌کنند، خبر بدی دارد زیرا امکان تنظیم یادآوری مبتنی‌بر مکان و یادآوری به شخص خاص، از آن حذف خواهد شد.

به گزارش Androidcentral، گوگل خبر حذف شدن برخی قابلیت‌ها از اسیستنت را در سکوت اعلام کرد. این شرکت گفت که امکان ایجاد یادآوری مبتنی‌بر مکان به‌زودی از دستیار صوتی اسیستنت حذف خواهد شد. این شرکت توضیحی درمورد دلیل حذف این قابلیت ارائه نکرده است.

یادآوری‌های مبتنی‌بر مکان در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان راهکاری برای جلوگیری از فراموش کردن کارهایی که می‌خواهید انجام دهید معرفی شدند. به‌عنوان مثال در برخی از نمایشگرهای هوشمند مثل Nest Hub نسل دوم می‌توان از اسیستنت درخواست کرد به شما یادآوری کند که یک بطری شیر تازه را از فروشگاه مواد غذایی بخرید. هنگامی‌ که به‌ نزدیک‌ترین فروشگاه رسیدید، دستیار صوتی هشداری به گوشی‌تان ارسال خواهد کرد.

اگرچه این قابلیت کاربردی از اسیستنت حذف خواهد شد، همچنان می‌توانید از این دستیار صوتی درخواست کنید که پیام خاصی را در زمان مشخص، یادآوری کند. این یکی از مفید‌ترین امکانات اسیستنت برای دریافت یادآوری‌ها است. علاوه‌براین می‌توانید هنگام رسیدن به یک مکان خاص، یادآوری تنظیم کنید؛ اگرچه امکان دارد این ویژگی جایگزینی از راه‌دور برای یادآوری‌های مبتنی‌بر مکان باشد.

حذف قابلیت یادآوری مبتنی‌بر مکان از اسیستنت احتمالاً برخی کاربرانی را که از آن استفاده می‌کنند، ناامید خواهد کرد. از سوی دیگر به‌نظر می‌رسد این ویژگی همیشه عملکرد خوبی ارائه نمی‌دهد زیرا در نظراتی که کاربران در ردیت منتشر کرده‌اند، گزارش‌هایی مبنی‌بر عملکرد نامطلوب این قابلیت مطرح شده است. جالب اینکه برخی کاربران تا زمانی‌ که گوگل خبر حذف این ویژگی را اعلام کرد، از وجود چنین امکانی، بی‌اطلاع بودند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • گوگل قابلیت‌های جدیدی برای گفت‌وگوی طبیعی‌تر و آسان‌تر با دستیار اسیستنت ارائه خواهد داد
  • قابلیت تشخیص صدای کاربر احتمالاً به‌زودی به دستیار صوتی گوگل اسیستنت اضافه خواهد شد

یکی دیگر از ویژگی‌های اسیستنت که به‌زودی از این دستیار صوتی رخت‌ بر‌خواهد بست، امکان اختصاص دادن یادآوری به اعضای خانواده یا هرکسی است که به‌طور هم‌زمان با شما به دستگاه مجهز به این دستیار دسترسی دارد.

هنوز مشخص نیست این قابلیت‌ها چه زمانی رسماً از اسیستنت حذف خواهند شد. وب‌سایت 9to5Google پیش‌بینی کرده این اقدام در راستای آماده‌سازی قابلیت جدیدی به‌نام Memory است که اوایل سال گذشته نمایش داده شد؛ قابلیتی که به شما اجازه می‌دهد محتوای روی صفحه، یادآوری‌ها و موارد دیگر را در مکان مناسب ذخیره کنید.

گوگل هنوز تاریخی برای انتشار قابلیت Memory ارائه نداده است، اما حذف برخی ویژگی‌های کم‌کاربرد می‌تواند راه را برای اضافه شدن امکانات جدید به اسیستنت باز کند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا