سرور مجازی
zoomit

شهرداری تهران: بروز اختلال در سامانه‌های شهرداری را به ۱۳۷ گزارش دهید

به گزارش دیتاسنتر من، پس از حمله سایبری به سامانه‌های خدماتی شهرداری تهران، برخی از این سامانه‌ها به‌صورت موقت از دسترس خارج شده‌اند. شهرداری تهران در تازه‌ترین اطلاعیه خود از شهروندان خواسته که در صورت مشاهده مشکل هرگونه اختلال و مشکلی در سامانه‌ها و خدمات شهرداری با شماره ۱۳۷ تماس گرفته و موضوع را گزارش دهند. همچنین در متن اطلاعیه مرکز ارتباطات شهرداری تهران درباره منشأ این حملات سایبری چنین توضیح داده شده است:

در روزهای اخیر حملات خرابکارانه به برخی سامانه‌های خدماتی شهر تهران با هدف ایجاد نارضایتی و اختلال در خدمت‌رسانی به مردم عزیز صورت گرفت که در همان لحظات ابتدایی توسط کارشناسان فنی، تشخیص داده شده و روند کنترل بر فرایندها و سامانه‌ها آغاز شد.

اختلالی که ظهر روز ۱۲ خرداد در سایت شهرداری تهران و برخی سامانه‌های زیرمجموعه آن رخ داد باعث شد این سامانه‌ها از دسترس خارج شود. پس از بروز این حملات بود که سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران (فاوای شهرداری) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد اختلال عمدی در صفحه داخلی سامانه اینترانتی (داخلی) شهرداری تهران، برای دقایقی این سامانه را با انتشار تصویری موهن از دسترس خارج کرد.

در اطلاعیه جدید مرکز ارتباطات شهرداری تهران نیز آمده است که برای اطمینان بیشتر از پایداری و خدمت‌رسانی حداکثری، درحال‌حاضر برخی از این سامانه‌ها به‌صورت موقت از دسترس خارج شده‌اند. شهرداری تهران ضمن عرض پوزش از مردم تهران بابت مشکلات احتمالی اعلام کرده که به محض اطمینان حاصل کردن کارشناسان سازمان فناوری اطلاعات و نهادهای مسئول، این سامانه‌ها دردسترس مردم قرار خواهد گرفت و به فرایند خدمت‌رسانی ادامه خواهد داد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا