سرور مجازی
اقتصادی

قیمت دلار، طلا و سکه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱/ افزایش قیمت دلار صرافی ملی

به گزارش دیتاسنتر من، بازار دلار، طلا و سکه، امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار در صرافی ملی با ۲۴۵ تومان افزایش نسبت به آخرین روز کاری، ۲۶۲۸۴ تومان ثبت شده است.

نوسانات قیمت طلا و سکه

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر، کاهشی است و یک میلیون و ۴۲۶ هزار و ۴۲۴ تومان معامله می‌شود.

قیمت سکه طرح جدید اکنون نیز روند کاهشی دارد و ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان ثبت شده است. سکه هفته گذشته به ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نیز رسیده بود.

قیمت سکه طرح قدیم در لحظه تنظیم این خبر بدون تغییر است و با نرخ ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و به قیمت ۱۸۵۱ دلار معامله می‌شود.

آخرین اخبار از مذاکرات وین

به گزارش دیتاسنتر من، در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر مذاکرات وین قرار داشتند.

مذاکرات هسته‌ای در ماه پایانی سال گذشته متوقف شد. دو طرف تاکید دارند بخش زیادی از توافقات انجام شده، اما چند مورد اساسی و مهم باقی مانده است. تا چندی پیش مقامات مختلف در کشورهای طرف مذاکره معتقد بودند که توافق در دسترس است. اما حالا برخی مقامات به ویژه در آمریکا نسبت به این موضوع تردیدهایی را مطرح کرده‌اند.

از سوی دیگر، امروز نشست شورای حکام در وین برگزار می‌شود. نشستی که بسیاری معتقدند می‌تواند منجر به صدور قطعنامه جدید علیه ایران شود.

اما صدور قطعنامه جدید علیه ایران به چه معناست؟ آیا پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل می‌رود؟ بسیاری معتقدند که احتمال صدور قطعنامه علیه ایران بالاست اما این قطعنامه احتمالا ادبیات تند و تیزی ندارد و فعلا در این مرحله از ایران می‌خواهد که با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.

اگر پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت برود چه می‌شود؟ آن زمان این احتمال وجود دارد که مکانیسم ماشه علیه ایران فعال شود. یعنی کلیه تحریم‌هایی که به موجب توافق ۲۰۱۵ رفع شده بود دوباره احیا شود.

متن کامل این گزارش را با عنوان صدور قطعنامه جدید علیه ایران چه تبعاتی دارد؟ بخوانید.

این موارد یا بر نوسانات در بازارهای دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند.  همچنین کارشناسان روند صعودی انتظارات تورمی ناشی از افزایش مبلغ یارانه و اخبار گرانی کالاهای اساسی را نیز در این زمینه موثر می‌دانند.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارهای دیتاسنتر من بخوانید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا