سرور مجازی
اقتصادی

محرومیت دانمارک از دسترسی به گاز روسیه

به گزارش دیتاسنتر من، دانمارک به دلیل امتناع از پرداخت پول خرید گاز طبیعی به روبل، ممکن است کشور بعدی باشد که از دسترسی به گاز روسیه محروم شود.

براساس گزارش ایسنا، شرکت اورستد (Orsted) آماده قطع عرضه گاز از سوی گازپروم می‌شود. این شرکت نیروی دانمارکی در بیانیه‌ای اعلام کرد انتظار دارد بتواند منابع تامین جایگزینی را در بازار پیدا کند. مهلت پرداخت پول گاز روز سه شنبه است و این شرکت همچنان به یورو پول پرداخت خواهد کرد.

در بیانیه اورستد آمده است: این ریسک وجود دارد که “گازپروم اکسپورت” عرضه گاز به اورستد را متوقف کند.

پیش از این گازپروم، عرضه گاز به کشورهای فنلاند، لهستان و بلغارستان را متوقف کرده است. کشورهای اروپایی در خصوص واکنش به درخواست روسیه برای پرداخت پول خرید گاز به روبل اختلاف نظر دارند و نیروگاه‌های اروپایی به این چالش، واکنش‌های متفاوتی داشته‌اند.

این غول نیروی بادی دانمارکی یک قرارداد بلندمدت برای ۲۰ تراوات ساعت در سال با گازپروم دارد که مهلت آن در پایان دهه جاری به پایان می‌رسد. این میزان معادل حدود ۱.۳ درصد گازی است که اتحادیه اروپا سال میلادی گذشته از روسیه وارد کرد و بیش از ۸۰ درصد از ۲۴ تراوات ساعت گاز طبیعی است که دانمارک سال میلادی گذشته وارد کرده بود. اورستد اوایل سال میلادی جاری اعلام کرده بود قصد دارد کمتر از حداکثری که تحت قرارداد مجاز است، گاز از روسیه خریداری کند.

دانمارک تولید داخلی هم دارد اما در حال حاضر، بسیار کمتر از حد معمول است زیرا میدان تایرا برای نوسازی تعطیل شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اورستد ۲۷ فوریه اعلام کرده بو خرید زغال سنگ و زیست توده روسیه را برای نیروگاه‌های خود متوقف می‌کند. مدیرعامل این شرکت خاطرنشان کرده بود این شرکت برای خاتمه قراردادهایش با گازپروم، ممکن است با پیامدهای حقوقی جدی روبرو شود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا