سرور مجازی
فضای مجازی

سه فضانورد چینی به ایستگاه فضایی رسیدند

سه فضانورد چینی، چن دونگ، لیو یانگ و کای شوژه، به ایستگاه فضایی جدید که تیانگونگ  نام دارد، رسیدند. این سه کاوشگر به مدت شش ماه در ایستگاه خواهند ماند و ورود دو فضاپیما جدید Wentian و Mengtian در ایستگاه را مدیریت می‌کنند. آن‌ها همچنین آزمایش‌های علمی و بررسی تجهیزات روی ایستگاه را انجام خواهند داد.

به گزارش سایت digitaltrends، سه فضانورد شنبه شب، با استفاده از موشک Long March-۲ F  در ساعت ۲۲:۴۴ به فضا پرتاب شدند. به گفته آژانس فضایی سرنشین دار چین (CMSA)، فضانوردان قبل از رسیدن به ماژول اصلی ایستگاه فضایی، حدود هفت ساعت سفر کردند و در آنجا به بندر شعاعی آن لنگر انداختند.

سفینه فضانوردان به دو کشتی باری که قبلاً در ایستگاه پهلو گرفته بودند، یعنی Tianzhou-۳ و Tianzhou-۴ پیوست. اتصال با روش خودکار در ساعت ۵:۴۲ صبح به وقت شرقی (۲:۴۲ بامداد PT) یکشنبه، ۵ ژوئن تکمیل شد.

براساس گزارش‌ها،  اولین ماژول تیانگونگ سال گذشته راه اندازی و جایگزین ایستگاه قبلی که در سال ۲۰۱۹ در جو سوخت شد.  انتظار می‌رود، تیانگونگ جدید  در مقایسه با سری قبلی خود بزرگتر باشد و سه فضانورد برای عملیات در آن  آماده شوند.

فضانورد چینی

به گفته space.com، فضاپیمای Wentian که فضانوردان در ماه اکتبر منتظر آن هستند شامل اتاق خدمه است، بنابراین سه فضانورد، پس از نصب ماژول به خدمه فعلی می‌پیوندند. این ماموریت Shenzhou-۱۵ است که پیش بینی می‌شود  در ماه دسامبر انجام شود و اولین باری است که یک خدمه ایستگاه را با هر دو مجموعه فضانورد برای چند روز به ایستگاه دیگری می‌فرستد.


بیشتر بخوانید

  • چین سه فضانورد را به ایستگاه فضایی خود می‌فرستد

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا