سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

تویوتا پس از ۹۰ سال تاج سلطنت جنرال موتورز بر بازار خودرو آمریکا را می‌رباید

ایالات متحده از نظر حجم فروش دومین بازار خودروی بزرگ دنیا محسوب می‌شود. امسال رقابت در بین خودروسازان حاضر در بازار این کشور بسیار نزدیک بوده و احتمال آن وجود دارد در پایان سال تویوتا بر تخت سلطنت تکیه زده و عنوان پرفروش‌ترین خودروساز آمریکا را از آن خود کند. اگر این اتفاق بیفتد، برای اولین بار در ۹۰ سال گذشته خواهد بود که عنوان مذکور به شرکتی غیر از جنرال موتورز می‌رسد.

طبق آمار موجود تا پایان سه ماهه سوم امسال تویوتا موتور موفق به فروش ۱,۸۵۷,۸۸۴ خودرو در ایالات متحده شده؛ این در حالیست که در مدت مشابه جنرال موتورز رکورد فروش ۱,۷۷۷,۴۸۳ خودرو را ثبت کرده است. هر چند اختلاف ۸۰,۴۰۱ واحدی در مقیاس بازار آمریکا و با توجه به پتانسیل‌های جنرال موتورز و تویوتا چشمگیر نیست، ولی ژاپنی‌ها را در وضعیت بهتری قرار داده و در صورت ادامه همین روند، می‌تواند آنها را به پیروزی برساند.

احتمالا در جریان هستید که صنعت خودرو در طول ماه‌های اخیر با کمبود شدید تراشه مواجه بوده و همین امر باعث عقب افتادن جنرال موتورز از تویوتا شده است. در حال حاضر تعادل بین عرضه و تقاضا کاملا برهم خورده و خودروسازان بخاطر کمبود تراشه در تامین نیاز بازار عاجز شده‌اند.

نکته جالب اینکه آمار نشان می‌دهد تویوتا در ۱۲ ماه گذشته ۲۷.۹ درصد رشد تولید داشته است، در حالیکه در همین مدت میزان تولید جنرال موتورز فقط ۰.۱ درصد افزایش یافته است. به نظر می‌رسد تویوتا دسترسی بهتری به تراشه و تامین‌کنندگان دارد و به واسطه آن توانسته از رقیب آمریکایی خود سبقت بگیرد.

آنطور که نشریه اتوموتیو نیوز گزارش کرده، فروش جنرال موتورز چنانچه با همین روند ادامه پیدا کند، در پایان سال یکی از بدترین رکوردهای کمپانی از دهه ۵۰ میلادی به این طرف ثبت خواهد شد.

بد نیست بدانید تغییرات تویوتا پس از زلزله و سونامی مهیب سال ۲۰۱۱ در ژاپن، به مقابله بهتر این شرکت با مشکل کمبود تراشه کمک شایانی کرده است. باب کارتر (Bob Carter) معاون ارشد دپارتمان فروش تویوتا موتور در آمریکای شمالی در این رابطه گفته زلزله به آنها یاد داد که باید توجه ویژه‌ای به موجودی برخی قطعات کمتر متحرک داشت و تراشه یکی از این موارد بود.

2017_Toyota_Corolla_ECO_026

ناگفته نماند نسل جدید تاندرا چند هفته پیش معرفی شد و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است تا پایان سال وارد بازار شود. با مشخصات فنی مناسب و امکانات مدرنی که این پیکاپ درشت‌جثه در نسل جدید دارد، انتظار می‌رود تویوتا برگ برنده دیگری در مصاف با جنرال موتورز داشته باشد. حال باید منتظر ماند و دید که آیا کمپانی بزرگ آمریکایی در خاک خود خواهد توانست از عنوان دیرینه‌اش دفاع کند یا عرصه را به رقیب ژاپنی خود واگذار خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا