سرور مجازی
اینترنت

چالش عجیب فضایی برای ماهواره های ویژه اینترنت ماهواره ای!

براساس گزارش «جاناتان مک‌دوول»، اخترفیزیک‌دان هاوارد-اسمیتسونین که ماهواره‌های اسپیس‌ایکس را ردیابی می‌کند، یکی از ماهواره‌های استارلینک با شماره 30062 ساعت 12:20 دوشنبه به وقت ایران در اتمسفر زمین سقوط کرده و احتمالاً سوخته است.

مک‌دوول می‌گوید سه ماهواره استارلینک V2 Mini برای استقرار در مدار عملیاتی خود ارتفاعشان را افزایش داده بودند، اما یک ماهواره از مدار خارج شده است. افراد دیگری هم حرکت ماهواره‌های اسپیس‌ایکس را دنبال می‌کنند. برای مثال اکانت غیررسمی Starlink Insider در توییتر هم می‌گوید ماهواره 30062 از مدار سقوط کرده است.

ماهواره‌های استارلینک با مشکلاتی روبه‌رو هستند

این اکانت اولین اکانتی بود که متوجه شد ماهواره‌های جدید استارلینک به‌جای ارتفاع‌گرفتن درحال سقوط هستند. ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ایکس، در واکنش به این گزارش‌ها تأیید کرد که این ماهواره‌ها با مشکلاتی روبه‌رو بوده‌اند و برخی از آن‌ها از مدار خارج خواهند شد. بنابراین 30062 می‌تواند اولین ماهواره از مجموعه ماهواره‌هایی باشد که در اتمسفر سقوط می‌کنند. بااین‌حال اطلاعات دقیقی دراین‌باره در دسترس نیست.

ماهواره‌های جدید استارلینک نسخه‌های کوچک‌تری از ماهواره‌های نسل دوم این شرکت هستند که می‌خواهند ظرفیت شبکه اینترنت ماهواره‌ای اسپیس‌ایکس را افزایش دهند. به‌دنبال افزایش تقاضا برای اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، این شبکه با کمبود ظرفیت روبه‌رو شد.

بنابراین اسپیس‌ایکس تحت فشار قرار گرفت تا هرچه سریع‌تر ماهواره‌های نسل دوم خود را به مدار برساند. اما انجام این کار نیازمند استفاده از راکت غول‌پیکر استارشیپ بوده که هنوز آزمایش‌های نهایی خود را پشت سر نگذاشته است. درنتیجه، تا زمانی که استارشیپ آماده پرواز شود، این شرکت موقتاً ماهواره‌های نسل دوم مینی را به مدار می‌رساند.

۵۸۵۸

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا