سرور مجازی
فضای مجازی

هوش مصنوعی در حوزه صدا به توسعه بیشتری نیاز دارد

فناوری هوش مصنوعی (AI) و یادگیری عمیق (DL) به طور فزاینده‌ای در حال محبوب شدن است و دلیل آن نیز، این است که بخش فناوری اطلاعات پیشرفت قابل توجهی در این زمینه داشته و برنامه‌های کاربردی جدید، به طور مداوم در حال رشد هستند.

تشخیص چهره، سیستم‌های کمک راننده، خودرو‌های خودران و … به طور فزاینده‌ای در حال توسعه و استفاده هستند. چیزی که زمانی تخیلی محسوب می‌شد، اکنون به واقعیت تبدیل شده است.

امروزه ربات‌ها بیشتر از قبل جایگزین انسان شده اند و همین امر در کنار تمام مزایا، نگرانی‌هایی را نیز به وجود آورده است. به عنوان مثال شباهت صدای تولید شده توسط کامپیوتر به صدای انسان، و همچنین پتانسیل هوش مصنوعی برای تقلید صدای انسان، باعث نگرانی هنرمندان و فعالان حوزه صدا شده است.

اما باید گفت که هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد که هوش مصنوعی صنعت صدا را در دست بگیرد، زیرا میل به صدای انسان به این زودی‌ها از بین نمی‌رود. صدا‌های واقعی حداقل به عنوان یک مدل اولیه، همیشه مورد نیاز خواهند بود.

میکروفون

با اینکه پلتفرم‌ها و شرکت‌های بسیاری از جمله Google Translate، Google Assistant، آمازون، یوبی سافت، سونیک و … تلاش زیادی برای توسعه صدا‌ها با هوش مصنوعی انجام داده اند، اما مردم صدا‌های مصنوعی را دوست ندارند و این باعث می‌شود شرکت‌ها مجبور شوند بیشتر روی توسعه این حوزه تلاش کنند.


بیشتر بخوانید

  • پیوند گوش انسان با چاپ سه بعدی برای اولین بار در جهان

 
دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا