سرور مجازی
zoomit

توییتر به‌طور آزمایشی میزبان قابلیت مشابه کلوز فرندز اینستاگرام شد

با اینکه روند بررسی قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری توییتر با ایلان ماسک به پایان نرسیده، این شبکه‌ی اجتماعی متن‌محور تحت مدیریت تیم فعلی همچنان به معرفی قابلیت‌های جدید ادامه می‌دهد. در روزهای اخیر شاهد افشای اسکرین‌شات‌های منتسب به گزینه‌ی ویرایش توییت بودیم و اکنون توئیتر از آغاز به‌ کار قابلیت جدیدی خبر می‌دهد که شبیه کلوز فرندز اینستاگرام و گوگل پلاس است.

قابلیت جدید توییتر،‌ Twitter Circle نام دارد که به کاربران امکان می‌دهد حداکثر ۱۵۰ حساب کاربری را انتخاب و آن‌ها را وارد حلقه‌ی دوستان خود کنند. این فهرست محدود به فالوورها نیست و کاربر در صورت تمایل می‌تواند افراد غیرفالوور را نیز به فهرست اضافه کند.

کاربر در هر زمانی که بخواهد توییت‌هایش برای این افراد به نمایش دربیاید گزینه‌ی Choose Audience و سپس Twitter Circle را به‌جای Everyone انتخاب می‌کند. به گزارش The Verge، قابلیت Twitter Circle تفاوت‌هایی با قابلیت Communities در این شبکه‌ی اجتماعی دارد.

در واقع نحوه‌ی کارکرد Twitter Circle تا حدی مشابه زمانی است که حساب کاربری خود را به حالت خصوصی درمی‌آورید. وقتی چنین کاری انجام می‌دهید، تنها کسانی می‌توانند توییت‌ها را ببیند که شما را فالو کرده‌ باشند. به‌لطف Twitter Circle می‌توانید بدون نیاز به خصوصی کردن حساب کاربری، مجموعه‌ی کوچکی از دوستان را انتخاب کنید تا توییت‌ها صرفاً برای آن‌ها به نمایش دربیاید.

افرادی که عضو Circle شما باشند توییت‌های این بخش را می‌بینند، اما اجازه‌ی ری‌توییت کردن آن‌ها را نخواهند داشت. البته در هر حال بقیه می‌توانند از توییت‌های Circle اسکرین‌شات بگیرند یا محتوای آن‌ها را دانلود کنند.

مقاله‌های مرتبط:

  • Flock، قابلیتی مشابه Close Friends اینستاگرام برای توییتر
  • تماشا کنید: توییتر در دستان ایلان ماسک؛ ماجرای خرید نجومی میلیاردر پرحاشیه چیست؟

توییتر می‌گوید انتشار توییت برای گروهی متشکل‌ از افراد کم‌تعداد به این معنی نیست که کاربر می‌تواند هر نوع توییتی را منتشر کند. در این حالت نیز قوانین توییتر شامل حال کاربر خواهد شد. تا زمانی که ایلان ماسک مالک توییتر نشود، سیاست‌های کاری این شبکه‌ی اجتماعی تغییر نمی‌کند. این یعنی در صورت انتشار محتوای توهین‌آمیز یا دیگر محتواهای ناقض قوانین توییتر در بخش Circle، خطر بن شدن را به جان می‌خرید.

قابلیت Twitter Circle از حداقل یک سال پیش در دست توسعه بوده است. در ابتدا افشاگران گفتند که توییتر این قابلیت را با نام Trusted Friends معرفی می‌کند،‌ سپس نام آن به Facet تغییر کرد. در انتها اعلام شد که شاید قابلیت مشابه کلوز فرندز اینستاگرام در توییتر، Flock نامیده شود.

قابلیت Twitter Circle درحال‌حاضر به‌صورت محدود دردسترس قرار گرفته است و مراحل آزمایشی را طی می‌کند. کاربرانی که به Twitter Circle دسترسی دارند می‌توانند صرفاً یک Circle بسازند. همچنین تنها فردی که آن Circle را ساخته به فهرست حساب‌های عضوشده در Circle دسترسی دارد.

کاربرانی که Circle را دریافت کرده‌اند، ازطریق اندروید و iOS و نسخه‌ی وب می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند. اگر وارد Circle یک کاربر شوید، نمی‌توانید خودتان را از آن فهرست حذف کنید، بااین‌حال همچنان امکان میوت‌ کردن مکالمه‌ها وجود دارد.

mydtc.ir

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا