سرور مجازی
رمز ارز

اشتباه یک معامله‌گر باعث سقوط بیت کوین شد، آلامدا توضیح می‌دهد!

اشتباه یک معامله‌گر باعث سقوط بیت کوین شد، آلامدا توضیح می‌دهد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یکی از کارمندان سابق آلامدا (Alameda Research) ادعا کرده است که یک معامله‌گر در این شرکت مسئول کاهش قابل توجه قیمت بیت کوین (BTC) در سال ۲۰۲۱ بوده است. به گفته این کارمند سابق، اقدام اشتباه معامله‌گر مذکور منجر به کاهش ۸۷ درصدی قیمت بیت کوین در صرافی Binance.US شده بود.
در ۲۱ اکتبر ۲۰۲۱، قیمت بیت کوین در شعبه بایننس آمریکا از حدود ۶۵۷۶۰ دلار به ۸۲۰۰ دلار در عرض چند دقیقه کاهش یافت و باعث سردرگمی معامله‌گران شد. شعبه بایننس آمریکا در ابتدا این مشکل را به یک نقص در سیستم معاملاتی یکی از معامله‌گران نهادی نسبت داد، اما هویت این معامله‌گر تا کنون یک راز باقی مانده است.

Ramzarz۱۰۰ هزار شیبا رایگان!

کارمند سابق آلامدا، ادی بارادواج، موضوعی را در توییتر به اشتراک گذاشت که جزئیات این حادثه را توضیح داد. به گفته بارادواج، در حالی که آلامدا عمدتاً از الگوریتم‌های خاصی برای معاملات استفاده می‌کرد، مواردی وجود داشت که معامله‌گران، به خصوص در زمان‌های نوسانات بازار می‌توانستند به‌طور دستی سفارش‌ها را ارسال کنند.
در این مورد، معامله‌گر قصد داشت یک بیت‌ کوین را در پاسخ به اخبار بازار بفروشد، اما با قرار دادن اشتباه نقطه اعشار در سفارش، مرتکب خطای مهمی شد. به جای اینکه بیت کوین را به قیمت فعلی بازار بفروشد، آن را به قیمت بسیار کمتری فروخت.
معامله‌گران آربیتراژگیر به سرعت از قیمت‌گذاری اشتباه سوءاستفاده کردند و به کاهش قیمت بیت کوین دامن زدند. با این حال، آلامدا متحمل خسارات قابل توجهی شد که تخمین زده می‌شود ده‌ها میلیون دلار باشد.
علی‌رغم ضررهای وارده، بارادواج این حادثه را یک اشتباه صادقانه توصیف کرد و بررسی‌های اضافی برای معاملات دستی برای جلوگیری از چنین اشتباهاتی در آینده انجام شد. نه باردواج و نه شعبه بایننس آمریکا اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع ارائه نکردند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا