سرور مجازی
تکنولوژی

سنجش پیوسته قند خون با راهکار ارائه شده توسط یکی از کاربران اپل واچ

یکی از کاربران اپل واچ، اپلیکیشن نسبتا پیچیده‌ای برای watchOS توسعه داده که با استفاده از یک سنسور خارجی، می‌تواند سطح گلوکز خون کاربران را از مچ دست آن‌ها اندازه‌گیری کند.

تقریبا از زمان‌ها قبل شایعات زیادی درباره اضافه شدن قابلیت اندازه‌گیری گلوکز خون به اپل واچ منتشر شده است. حالا یکی از کاربران، رویکرد جدیدی را برای ساعت هوشمند اپل ارائه کرده که در آن، داده‌ها پس از جمع‌آوری توسط یک سنسور، به گونه‌ای تفسیر می‌شوند که بتوان آن‌ها را در اپل واچ مشاهده کرد.

نحوه عملکرد سیستم نظارت بر قند خون اپل واچ

اپل واچ

اساسا، این پروژه توسط سیستم Abbot FreeStyle Libre انجام می‌شود. سنسوری به اندازه یک سکه که به بازوی کاربران متصل می‌شود تا سطح گلوکز موجود در لایه چربی آن را اندازه‌گیری کند. این سیستم با همراهی یک دستگاه دارای NFC جیبی یا موبایل کار خود را انجام می‌دهد تا داده‌های زیادی را به کاربران ارائه کند.

سیستم‌های اندازه‌گیری گلوکز فعلی بسیار گران هستند و گفته می‌شود برخی از آن‌ها سالانه حدود 2372 دلار هزینه دارند. همچنین، نهادهای نظارتی، برای شرکت‌های توسعه‌دهنده آن‌ها، محدودیت‌هایی ایجاد کرده‌اند که روی عملکرد دستگاه تاثیر می‌گذارد. برای دور زدن این چالش‌ها، در پروژه جدید از سنسور Libre استفاده شده که گفته می‌شود حدود 70 دلار قیمت دارد اما فقط برای دو هفته دوام می‌آورد.

نوشته های مشابه

داده‌های جمع‌آوری شده توسط این سنسور، سپس توسط یک اپلیکیشن توسعه داده شده برای watchOS دریافت شده و همچنین در صورت تغییرات سریع گلوکز، اعلان‌هایی را به کاربران ارسال می‌کند. توسعه‌دهنده این پروژه ادعا می‌کند که کارهای بیشتری را می‌توان انجام داد تا این اپلیکیشن اطلاعات خود را به شیوه کامل‌تری ارائه کند.

هرچند این پروژه روشی برای ایجاد سیستم پایش مداوم گلوکز سازگار با اپل واچ و با هزینه‌ای معقولانه ارائه می‌کند، اما برای بیماران دیابتی نمی‌توان آن را به کار گرفت.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا