سرور مجازی
اقتصادی

هوندای تازه‌نفس بازار خودروی ایران/ عکس

هوندای تازه‌نفس بازار خودروی ایران/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هوندا سیتی یکی از قدیمی‌ترین محصولات این شرکت ژاپنی به شمار می‌رود که نخستین بار در سال 1981 میلادی معرفی شد. این خودرو در ابتدا در قالب یک هاچبک اقتصادی با ابعاد کوچک و مصرف سوخت بهینه ارائه شد، اما پس از دو نسل، تولید نسخه هاچبک آن متوقف و در سال 1996 به عنوان یک سدان ساب کامپکت برای بازارهای در حال توسعه آسیایی احیا گردید.

براساس گزارش خودرو بانک، نسل هفتم یا آخرین نسل هوندا سیتی در نوامبر 2019 در بانکوک تایلند رونمایی شد. این خودرو از پلتفرم مشترک با هوندا جز بهره می‌برد و ابعادی بزرگتر از سدان سیویک نسل نهم دارد، اما همچنان در رده سدان‌های ساب کامپکت یا سگمنت B قرار می‌گیرد. پس از 26 سال، نسخه هاچبک این مدل نیز در نوامبر 2020 معرفی شد.

در مجموع سدان هوندا سیتی در کشورهایی مانند چین، هند، مالزی، فیلیپین، اندونزی، تایلند، مکزیک و سایر بازارهای جهانی عملکرد فروش مناسبی را از خود نشان داده است. به عنوان مثال در کشور مالزی در سال 2023 هوندا بیش از 80،000 دستگاه فروش داشته و سدان هوندا سیتی 30 درصد از فروش را به خود اختصاص داده است. می‌توان گفت فروش آن در سال گذشته میلادی حداقل بیش از 24,000 دستگاه بوده که عدد بسیار مناسبی است. در کشور هند نیز در 6 ماهه گذشته در حدود 8000 دستگاه هوندا سیتی به فروش رسیده است.

هوندای تازه‌نفس بازار خودروی ایران/ عکس

با نگاهی گذرا به کابین هوندا سیتی، هویت اقتصادی این خودرو نمایان می‌شود. طراحی کابین و داشبورد با پیروی از الگوهای قدیمی، چندان مدرن و بر اساس ترند روز به نظر نمی‌رسد، هرچند کیفیت متریال‌های به کار رفته در این بخش قابل قبول است. تریم مشکی رنگ داخلی همراه با تودوزی پارچه‌ای و تریم‌های آلومینیومی در داشبورد و کنسول میانی، تا حدی سادگی کابین را جبران می‌کنند.

در مرکز داشبورد، یک نمایشگر لمسی 8 اینچی تعبیه شده که کنترلرهای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک در زیر آن قرار گرفته‌اند. با توجه به ابعاد جمع و جور هوندا سیتی و فاصله بین محوری 2590 میلی‌متری، این خودرو دارای کابین بزرگ و جادار مناسب کاربری شهری است که یکی از مهم‌ترین مزایای آن محسوب می‌شود.

در بخش طراحی ظاهری، هوندا سیتی ویژگی متمایزی ندارد و سبک طراحی آن به چند سال قبل باز می‌گردد. نمای جلوی این خودرو شباهت زیادی به سایر محصولات هوندا دارد و چراغ‌های بزرگ و کشیده LED در کنار مشبک لانه زنبوری جلوپنجره، از جمله عناصر بارز در این بخش هستند. در نمای جانبی، خط شانه سراسری و رینگ‌های 16 اینچی آلومینیومی از المان‌های قابل توجه به شمار می‌روند. نمای عقب نیز طراحی ساده‌ای دارد که چراغ‌های کشیده LED در طرفین، سپر حجیم و دیفیوزر پلاستیکی مشکی رنگ از ویژگی‌های آن است.

در بخش مشخصات فنی، هوندا سیتی از یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 121 اسب بخار و گشتاور 145 نیوتن متر بهره می‌برد. این نیرو از طریق گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد این سدان 1189 کیلوگرمی 10.8 ثانیه و حداکثر سرعت آن 198 کیلومتر در ساعت است. میزان مصرف سوخت ترکیبی نیز 6.2 لیتر در هر 100 کیلومتر برآورد شده است.

از نظر امکانات و تجهیزات، هوندا سیتی مجهز به 6 کیسه هوا، سیستم‌های کنترل پایداری، ترمز ABS، هشدار فشار باد تایر، کروز کنترل، ایموبلایزر و دیگر تجهیزات ایمنی است. در زمینه امکانات رفاهی نیز می‌توان به سیستم ورود و استارت بدون کلید، دوربین دید عقب، تهویه اتوماتیک، صندلی برقی راننده، رینگ‌های 16 اینچی آلومینیومی، نمایشگر 8 اینچی لمسی با قابلیت اتصال به اپل کارپلی و اندروید اتو، چراغ‌های LED جلو و عقب و دیگر موارد اشاره کرد.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا