سرور مجازی
رمز ارز

ریزش قیمت سولانا تا کجا ادامه دارد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

داده‌های بازار نشان می‌دهند که قیمت سولانا (SOL) طی یک هفته گذشته، نزدیک به ۹ درصد کاهش یافته و به ۳۸٫۵ دلار رسیده است. به‌ این‌ ترتیب، سولانا نسبت به اوج قیمتی خود در هفت ماه گذشته، افت ۸۵ درصدی را شاهد بوده و همچنان نتوانسته است با اطمینان از پایین‌ترین سطح ۱۰ ماهه خود بازگردد.
در حالی‌ که یک سناریو از احتمال صعود ۲۵ درصدی جفت ارز SOL/USD در ماه ژوئن به منطقه حمایتی ۴۰ تا ۴۵ دلار می‌گوید، سناریوی دیگر چندان خوش‌بینانه نیست. بسیاری از کارشناسان می‌گویند که سولانا با ضریب همبستگی ۰٫۹۲ با بیت کوین، بیشتر تحت تأثیر این ارز دیجیتال است. در حالی‌ که بانک مرکزی آمریکا قرار است نرخ بهره را افزایش دهد، احتمال سقوط دوباره بیت کوین و متعاقبا سولانا و دیگر آلت کوین‌ها بسیار افزایش یافته است.
با شکسته شدن حمایت فعلی سولانا، احتمال سقوط آن تا منطقه ۱۸ تا ۲۵ دلار نیز وجود دارد، منطقه‌ای حمایتی که البته یک بار در ژوئن ۲۰۲۱ بسیار قوی عمل کرد و سبب رشد ۱۲۰۰ درصدی قیمت این ارز دیجیتال شد.
در این میان، قطعی‌های مکرر شبکه سولانا نیز مزید بر علت کاهش ارزش این ارز دیجیتال شده است. آخرین بار در یکم ژوئن، شبکه سولانا ۴٫۵ ساعت قطع شد. بلندترین قطعی سولانا نیز مربوط به ژانویه ۲۰۲۲ با قطعی ۱۸ ساعته بود.
به گفته مایلز دویچر، تحلیل‌گر مستقل بازار، سرمایه‌گذاران پس از مشاهده سقوط ترا محتاط‌تر شده‌اند. هرچند که او معتقد است با رشد شبکه سولانا، قطعی‌های آن نیز کاهش خواهند یافت.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا