سرور مجازی
فضای مجازی

کمک هوش مصنوعی برای جلوگیری از بیماری‌های واگیر دار

هنگامی که ویروس همه گیر کرونا به وجود آمد باعث تغییرات بسیاری در جهان شد. همان طور که می‌دانید این ویروس آخرین بیماری واگیر دار نخواهد بود. گفته شده به تازگی یک همه گیری دیگر نیز به نام آبله میمون بخش زیادی از قاره اروپا و آمریکا را درگیر کرده است. در همین راستا دانشمندان معتقدند که هوش مصنوعی می‌تواند به ما کمک کند تا از  بیماری‌های واگیردار جلوگیری کنیم.

به گزارش سایت گیزمود؛ به طور کامل ۶۰ درصد از تمام بیماری‌های عفونی همچون کرونا ویروس، آنفولانزا خوکی و آبله میمون از طریق حیوانات به انسان منتقل می‌شوند.

اگر بخواهیم با ویروس قبل از تبدیل شدن به یک بیماری همه گیر مقابله کنیم، هشدار اولیه در مورد بیماری‌های مشترک انسان و دام حیاتی است. همه‌گیری‌هایی مانند آنفولانزای خوکی و کووید۱۹ پیش‌بینی و نظارت بر بیماری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را به ما نشان داده‌اند. در مورد آبله میمون، این ویروس قبلاً در کشور‌های آفریقایی در گردش بوده است، اما اکنون در سطح بین المللی جهش کرده است.

در واقع، هوش مصنوعی با ردیابی جریان‌های گسترده و تجزیه و تحلیل داده‌های رسانه‌های اجتماعی، سایت‌های خبری و سایر منابع آنلاین به روشی که انسان به سادگی نمی‌تواند انجام دهد، استفاده می‌کند.افزون براین، دانشمندان با کمک استخراج داده‌های هوش مصنوعی از موج بعدی کرونا که در کجا و چه زمانی رخ خواهد داد مطلع می‌شوند.  همچنین آن‌ها با استفاده از این هوش می‌توانند متوجه شوند که آیا بیماری‌ها از طریق حیوانات به انسان منتقل شده یا خیر؟

همانطور که تغییرات آب و هوایی سیستم‌های زمین را تغییر می‌دهد، روش‌های انتشار بیماری و توزیع آن‌ها را نیز تغییر می‌دهد. در اینجا نیز می‌توان از هوش مصنوعی در روش‌های نظارتی جدید استفاده کرد.

حفاظت بهتر از طریق هوش مصنوعی

پیوند‌های واضحی بین تخریب محیط زیست و ظهور بیماری‌های عفونی جدید مشترک بین انسان و دام وجود دارد. این بدان معناست که حفاظت از طبیعت به سلامت ما نیز کمک می‌کند. براساس گزارش‌ها، هوش مصنوعی به انسان کمک می‌کند تا از محیط زیست بهتر مراقبت کند. می‌تواند کمک کند.

هوش مصتوعی

هوش مصنوعی برای جهان طبیعی و همچنین انسان‌ها

محققان شروع به بررسی اخلاقیات تحقیقات هوش مصنوعی روی حیوانات کرده‌اند. اگر هوش مصنوعی با بی دقتی استفاده شود، در واقع می‌توانیم شاهد نتایج بدتری برای گونه‌های حیوانات اهلی و وحشی باشیم، برای مثال، داده‌های ردیابی حیوانات اگر توسط انسان‌ها روی زمین دوبار بررسی نشود یا حتی توسط شکارچیان غیرقانونی هک نشود، می‌تواند مستعد خطا باشد.

در سال ۲۰۱۹، اتحادیه اروپا دستورالعمل‌های اخلاقی را برای هوش مصنوعی قابل اعتماد منتشر کرد. هدف این بود که اطمینان حاصل شود که ابزار‌های هوش مصنوعی شفاف هستند و آژانس انسانی و سلامت محیط را در اولویت قرار می‌دهند.

ابزار‌های هوش مصنوعی پتانسیل واقعی برای کمک به ما برای مقابله با بیماری همه گیر بعدی را با کنترل ویروس‌ها و کمک به ما در حفظ طبیعت دست نخورده دارند. اما برای اینکه این اتفاق بیفتد، ما باید هوش مصنوعی را به سمت بیرون گسترش دهیم، به دور از انسان محوری اکثر ابزار‌های هوش مصنوعی، به سمت پذیرش کامل محیطی که در آن زندگی می‌کنیم و با سایر گونه‌ها به اشتراک می‌گذاریم.


بیشتر بخوانید

  • پیوند گوش انسان با چاپ سه بعدی برای اولین بار در جهان

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا