سرور مجازی
فضای مجازی

چین سه فضانورد را به ایستگاه فضایی خود می‌فرستد

چین روز شنبه از یک خدمه فضانورد سه نفره رونمایی کرد که با فضاپیمای Shenzhou-۱۴ در یک ماموریت شش ماهه به ایستگاه فضایی این کشور ، سفر خواهند کرد.

به گزارش gadgets360، آژانس فضایی چین روز شنبه اعلام کرد، فضاپیمای Shenzhou-۱۴ حامل فضانوردان چن دونگ، لیو یانگ و کای شوژه به ایستگاه فضایی تیانگونگ که در حال ساخت است، متصل خواهد شد. سفینه فضایی Shenzhou-۱۴ با یک موشک حامل Long March-۲F در روز یکشنبه از مرکز پرتاب ماهواره Jiuquan در شمال غربی چین به فضا پرتاب خواهد شد.

فضانوردان چینی

پیش از این، یک خدمه سه نفره فضانورد چینی که شامل یک زن بود، پس از گذراندن شش ماه در ماه آوریل به زمین بازگشتند. پس از انجام موفقیت آمیز این ماموریت، چین تنها کشوری خواهد بود که دارای ایستگاه فضایی است. ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) پروژه مشترک چندین کشور است. همچنین انتظار می‌رود ایستگاه فضایی چین (CSS) رقیبی برای ایستگاه فضایی بین المللی ساخته شده توسط روسیه باشد.

ناظران می‌گویند CSS ممکن است به تنها ایستگاه فضایی تبدیل شود که پس از بازنشستگی ISS در سال‌های آینده در مدار باقی می‌ماند. لین ژیکیانگ، معاون آژانس فضایی چین در مطبوعات گفت که چن، که فرمانده ماموریت جدید خواهد بود، در ماموریت پرواز فضایی خدمه Shenzhou-۱۱، لیو در ماموریت Shenzhou-۹ و Cai یک تازه وارد به فضا است. لین گفت که این فضانوردان سه تا شش ماه در مدار خواهند ماند.

ماموریت فضایی

به نقل از خبرگزاری دولتی شینهوا، لین شی چیانگ، معاون مدیر آژانس فضایی چین، گفت که ماموریت Shenzhou-۱۴ ایستگاه فضایی را به یک آزمایشگاه فضایی ملی تبدیل خواهد کرد. لین گفت که آن‌ها با خدمه Shenzhou-۱۵ در مدار خواهند چرخید و در ماه دسامبر به سایت فرود دانگ فنگ در منطقه خودمختار مغولستان داخلی در شمال چین بازخواهند گشت. Shenzhou-۱۴ هفتمین ماموریت از مجموع ۱۱ ماموریت مورد نیاز برای تکمیل ایستگاه فضایی تا پایان سال خواهد بود.


بیشتر بخوانید

  • چین با ایستگاه فضایی خود آمریکا را به چالش می‌کشد

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا