سرور مجازی
zoomit

آموزش تصویری کامل دانلود، نصب و کار با برنامه تیک تاک (TikTok)

تیک‌ تاک (TikTok) شبکه‌ای اجتماعی است که برای تولید محتوای ویدئویی کوتاه و به‌اشتراک‌گذاری آن‌ استفاده می‌شود. این اپلیکیشن به شرکتِ چینی ByteDance تعلق دارد و نسخه‌ی بین‌المللی اپلیکیشن‌ِ چینی Douyin محسوب می‌شود. رابط کاربری TikTok و Douyin تقریباً مشابه است؛ بااین‌حال، این دو اپلیکیشن به محتوای یکدیگر دسترسی ندارند.

سپتامبر ۲۰۱۶، چین تیک تاک را ابتدا در بازار داخلی خود منتشر و یک سال بعد آن را برای کاربران iOS و اندروید در اکثر بازارهای خارج از چین راه‌اندازی کرد. این اپلیکیشن خیلی زود به محبوبیت جهانی دست پیدا کرد؛ به‌طوری‌که در اکتبر ۲۰۲۰، آمار دانلود آن از ۲ میلیارد بار در سراسر جهان گذشت.

در‌ادامه، با دیتاسنتر من همراه باشید تا بیشتر با اپلیکیشن تیک تاک، مزایا و معایب استفاده از آن، نحوه‌ی ثبت‌نام و فعالیت در این پلتفرم آشنا شوید.

فهرست عناوینی که در این مقاله خواهید خواند:

  • تیک‌ تاک چیست؟
  • ثبت‌نام در تیک‌ تاک
  • معرفی بخش‌های برنامه تیک تاک
    • بخش Home و Me
    • بخش Discover
    • بخش Inbox
    • بخش ارسال پست «+»
  • ساخت اکانت تیک تاک در ایران
  • نسخه‌ وب تیک تاک
  • تیک تاک مودشده
  • جذب فالوور در تیک‌ تاک
  • حقایق و آمار شگفت‌انگیز درباره‌ تیک تاک

تیک تاک چیست؟

تیک تاک ‌شبکه‌‌ی اجتماعی چینی برای به‌‌اشتراک‌‌گذاشتن ویدئو است که سال ۲۰۱۷ برای کاربران دو سیستم‌عامل اندروید و iOS توسعه داده شد. این پلتفرم از قابلیت‌های متنوعی مانند اضافه‌کردن فیلتر یا استیکر یا موسیقی در پس‌زمینه‌ی محتوا پشتیبانی می‌کند و امروزه با سرعتی باورنکردنی در حال رشد است.

مقاله مرتبط:

  • بهترین اپلیکیشین های اندروید

سازندگان ویدئوهای این پلتفرم از انجام حرکات موزون، لب‌زدن با آهنگ‌های شناخته‌شده (Lip-Syncing)، فیلترهای صوتی و … برای جذب مخاطب استفاده می‌کنند و موسیقی‌هایی انتخابی برای پس‌زمینه معمولاً درصورت وایرال‌شدن ویدئو خیلی سریع معروف می‌شوند.

دراین‌میان، کاربرانی هم هستند که در تیک‌ تاک ویدئوهایی با اهداف آموزشی به‌اشتراک ‌بگذارند؛ اما اغلب این پلتفرم را به فضایی برای مشاهده‌ی محتوای سرگرم‌کننده می‌شناسند و سلبریتی‌ها و آژانس‌های تبلیغاتی از ظرفیت عالی و کاربران زیاد این اپلیکیشن برای مقاصد خود بهره می‌برند.

تیک تاک را می‌توان نسخه‌ی توسعه‌یافته‌ی اپلیکیشن Musical.ly و رقیبی برای اینستاگرام دانست که قابلیت‌هایی مشابه ارائه می‌دهد. بعد از پیشرفت‌های چشمگیر اینستاگرام و راه‌اندازی بخش ریلز (Reels) در این پلتفرم، کمی از محبوبیت تیک تاک کاسته شد؛ اما اپلیکیشن چینی به‌اشتراک‌گذاری ویدئو موفق شد همچنان جایگاه برترش را در میان اپلیکیشن‌های مشابه حفظ کند؛ به‌طوری‌که کلودفلر، شبکه‌ی فراهم‌کننده‌ی محتوا و کاهش حملات DDoS، هم در سال ۲۰۲۱، تیک تاک را به‌عنوان محبوب‌ترین پلتفرمی رتبه‌بندی کرد که موفق شده است از گوگل پیشی بگیرد.

آیکون اپلیکیشن تیک تاک ترکیبی از لوگو نرم‌افزار Musical.ly و Douyin (نسخه‌ی بومی این اپلیکیشن در چین) است و در پلتفرم آن، می‌توانید ویدئو‌های کوتاه ۱۵ ثانیه‌ای تا ۱۰ دقیقه‌ای آپلود کنید و با دیگران به‌اشتراک بگذارید. این اپلیکیشن مشابه بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند اینستاگرام و فیسبوک، به قابلیت‌هایی مانند لایک‌کردن، کامنت‌گذاشتن، فالو‌کردن دیگر کاربران و جست‌وجوی میلیون‌ها ویدئو نیز مجهز است.

ثبت‌نام در تیک تاک

اولین‌باری که برنامه تیک تاک را اجرا می‌کنید، از شما درباره‌ی سبک‌های دلخواهتان سؤال می‌شود. گزینه‌هایی همچون کمدی، سرگرمی، استعداد، زیبایی، حیوانات، آموزشی و چندین مورد دیگر دراختیارتان هستند تا با انتخاب هر‌کدام، علایق خود را به تیک تاک اعلام و ویدئوهایی مرتبط را در برنامه مشاهده کنید. در صفحه بعدی نیز، باید جنسیت خود را برای تیک تاک مشخص کنید. به همین سادگی مراحل اولیه ثبت‌نام تمام می‌شود و وارد برنامه می‌شوید.

نکته بسیار جالب در تیک تاک این است که برای تماشای ویدئوها و استفاده از برخی امکانات، به ثبت‌نام در برنامه نیازی نخواهید داشت. برای مثال، تنها با طی‌کردن مراحل قبل، یعنی مشخص‌کردن علایق و جنسیت خود، وارد برنامه می‌شوید و می‌توانید ویدئوها را تماشا کنید و کامنت‌ها را بخوانید و آی‌دی یا هشتگ جست‌وجو کنید. برای امکانات دیگر همچون ارسال کامنت و لایک‌کردن ویدئوها و فالو‌کردن لازم است که در برنامه ثبت‌نام کنید.

اپلیکیشن تیک تاک صفحه ثبت نام

برای انجام ثبت‌نام نهایی، باید روی گزینه Profile در نوار پایین برنامه بزنید و سپس گزینه SignUp را انتخاب کنید. در این مرحله، می‌توانید از چند طریق در برنامه عضو شوید؛ از‌جمله شماره‌تلفن، ایمیل، فیسبوک و جیمیل. بعد از ثبت‌نام، به صفحه پروفایل خود هدایت خواهید شد.

معرفی بخش‌های برنامه تیک تاک

بخش Home و Me

اپلیکیشن تیک تاک صفجه اصلی

صفحه اصلی برنامه تیک تاک با عنوان Home در سمت چپ برنامه قرار دارد. با مراجعه به این صفحه، صفحه‌ای همانند فید اینستاگرام برایتان بارگذاری خواهد شد که به دو بخش Following و For You تقسیم‌بندی شده است. در بخش Following، پست اکانت‌هایی که فالو کرده‌اید، نمایش داده خواهند شد. بخش For You نیز عملکردی همانند Explore اینستاگرام دارد و ویدئوهایی که تیک تاک حدس می‌زند برایتان جالب باشد، به‌نمایش در‌خواهند آمد.

مهم‌ترین تفاوت بخش فیدهای تیک تاک با اینستاگرام این است که در تیک تاک، تنها با ویدئوها سر‌و‌کار دارید و از عکس‌ها خبری نیست. تفاوت دیگر اندازه‌ی ویدئوها است. در اینستاگرام، ویدئوهای پست‌شده‌ی کاربران در چند اندازه‌ی مختلف از‌جمله مربع منتشرشدنی بودند؛ اما در تیک تاک، تمام ویدئوها به‌صورت تمام‌صفحه به‌نمایش در‌خواهند آمد و موارد دیگر همچون کپشن یا آیکون لایک روی ویدئو قرار خواهند گرفت که در‌ادامه، آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

  • آی‌دی و کپشن: توضیحاتی که منتشر‌کننده برای ویدئو می‌نویسد، به‌همراه هشتگ‌ها در بخش پایین ویدئو قرار خواهند گرفت. همچنین در بالای کپشن، آی‌دی صفحه‌ی منتشر‌کننده‌ی ویدئو درج خواهد شد.
  • موزیک: در بخش پایینی کپشن ویدئو، نام و کاور موزیکی که روی ویدئو در حال پخش است، به شما نمایش داده خواهد شد. شما می‌توانید با لمس اسم یا کاور آهنگ، به صفحه‌ی سازنده آن وارد شوید و علاوه‌بر مشاهده ویدئوهای دیگری که با این موزیک ساخته شده‌اند، به گزینه‌ی «استفاده از این آهنگ» برای ساخت ویدئو نیز دسترسی داشته باشید.
  • عکس پروفایل: در سمت راست، چند آیکون وجود دارد که اولین آن‌ها عکس پروفایل کاربری است که ویدئو را منتشر کرده است. با لمس عکس به پروفایل کاربر منتقل خواهید شد و با لمس علامت + نیز مستقیماً می‌توانید کاربر را فالو کنید.
  • لایک: آیکون بعدی که شکل قلب دارد، مربوط به لایک ویدئو است. شما علاوه‌بر‌ مشاهده‌ی تعداد لایک‌ها در زیر آیکون قلب‌، با لمس این آیکون نیز، می‌توانید ویدئو را لایک کنید. ویدئوهایی که لایک کرده‌اید‌، در صفحه پروفایل جمع‌آوری خواهند شد و کاربران دیگر می‌توانند آن‌ها را مشاهده کردند؛ مگر‌آنکه تنظیمات آن را به حالت خصوصی در‌بیاورید.
  • کامنت: این آیکون نیز تعداد کامنت‌های درج‌شده برای پست را نمایش می‌دهد و با لمس آن علاوه‌بر خواندن کامنت دیگران، خود نیز می‌توانید نظر ارسال کنید.
  • Share: با این گزینه نیز می‌توانید لینک پست مدنظر را برای دوستانتان در دیگر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و… ارسال کنید.

آخرین گزینه نیز که با آیکون آدمک و نام Me مشخص شده است، به پروفایل شما اختصاص دارد. این بخش شباهت زیادی به پروفایل اینستاگرام دارد. در بالای صفحه عکس، تعداد فالور و فالووینگ و لایک‌های شما درج شده است و در‌ادامه نیز، بیوگرافی، تب پست‌ها، تب ویدئوهای لایک‌شده و تب ویدئوهای خصوصی‌تان قرار دارد.

بخش Discover

اپلیکیشن تیک تاک بخش جستجو

به‌محض وارد‌شدن به این بخش، تیک تاک چند هشتگ تصادفی را به‌همراه نمونه ویدئو آن به شما نمایش خواهد داد؛ اما بخش اصلی Discover به کادر جست‌وجوی بالای صفحه مربوط است که در آن می‌توانید هرچیزی را از‌جمله آیدی و هشتگ و صدا جست‌وجو کنید.

برای مثال با جست‌وجوی هشتگ CAT، می‌توانید پیج‌ها و ویدئوهای مرتبط با گربه‌ها را مشاهده کنید. تیک تاک به‌طور‌خودکار نتیجه‌ی جست‌وجوی شما را در بخش Top نمایش می‌دهد؛ اما در‌صورت تمایل می‌توانید به‌صورت دستی به بخش آی‌دی‌ها، ویدئوها، صداها و هشتگ‌ها نیز مراجعه کنید تا نتایج به‌تفکیک نمایش داده شوند.

بخش Inbox

اپلیکیشن تیک تاک بخش اینباکس

همانند دیگر بخش‌ها، بخش اینباکس تیک تاک نیز عملکردی مشابه با بخش نوتیفیکیشن‌های اینستاگرام دارد. در این بخش، اطلاعات مختلف درباره‌ی اکانت شما همچون درخواست فالو یا فالور جدید و ریپلای کامنت و لایک‌شدن پست‌های شما نمایش داده خواهند شد. همچنین، از گزینه بالای برنامه می‌توانید نتایج نمایش‌داده‌شده را تفکیک کنید. در گوشه‌ی سمت راست نیز، آیکن موشک وجود دارد که شما را به بخش دایرکت مسیج‌ها منتقل خواهد کرد. تمامی پیام‌هایی که کاربران دیگر برایتان ارسال خواهند کرد، در این بخش به‌نمایش در‌خواهند آمد.

بخش ارسال پست «+»

اپلیکیشن تیک تاک بخش ارسال پست

با زدن این گزینه، مستقیماً به دوربین گوشی منتقل خواهید شد تا در کسری از ثانیه، بتوانید ویدئو ضبط و پستی جدید ثبت کنید. در این بخش، ابزارها و افکت‌های مختلفی دردسترس شما هستند تا بتوانید ویدئو خود را خاص‌تر و زیباتر ضبط و منتشر کنید. علاوه‌براین، امکان استفاده از ویدئوهای از‌قبل‌ضبط‌شده نیز ازطریق گزینه Upload وجود دارد. در‌ادامه، ابزارهای این صفحه را به‌اختصار معرفی خواهیم کرد.

  • Flip: جابه‌جایی بین دوربین پشتی و جلویی گوشی
  • Speed: تعیین سرعت ویدئو تا ۳ برابر
  • Beauty: با روشن‌کردن این گزینه، پوست صورت شما کمی روتوش و صاف‌تر از حالت عادی خواهد شد.
  • Filters: با انتخاب این گزینه، به چند افکت رنگی دسترسی خواهید داشت که روی تصویر دوربین اعمال خواهد شد.
  • Timer: اگر تنها هستید و قصد دارید ویدئویی را خارج از حالت سلفی ضبط کنید، این گزینه مناسب شما خواهد بود. با انتخاب این گزینه، عملیات ضبط از چند ثانیه بعد از فشردن دکمه شروع خواهد شد و به شما این فرصت را خواهد داد که کمی از دوربین فاصله بگیرید و سپس ویدئو خود را ضبط کنید.
  • Duration: این گزینه نیز مدت‌زمان ویدئو شما را تعیین خواهد کرد که بین ۱۵ و ۶۰ ثانیه حق انتخاب دارید.

علاوه‌بر ابزارهای کلی یادشده، سه بخش دیگر در این صفحه وجود دارند که شاید بتوان گفت کار اصلی شما با این بخش‌ها خواهد بود.

اپلیکیشن تیک تاک بخش افکت ها

  • Effects: با این گزینه که در پایین صفحه قرار دارد، به صدها افکت جذاب و مختلف دسترسی دارید که برای زیباسازی و متنوع‌کردن ویدئوهای تولیدی شما بسیار کاربردی خواهند بود. کافی است تا با انتخاب هر افکت، آن را دانلود و پیش‌نمایشی از آن را مشاهده و در‌صورت تمایل، از آن استفاده کنید.
  • Templates: زیر دکمه‌ی ضبط ویدئو، گزینه‌ی دیگری با عنوان تمپلیت وجود دارد که برای ساخت میکس ویدئویی از عکس‌های شما کاربرد دارد. با انتخاب این گزینه، به ۱۲ قالب ازپیش‌آماده برای میکس عکس‌ها دسترسی خواهید داشت. کافی است با انتخاب یکی از آن‌ها و آپلود تعداد عکس‌های مورد‌نیاز آن قالب، به‌سادگی میکس ویدئویی جذابی بسازید.
  • Sound: در این بخش نیز، موزیک‌ویدئو خود را می‌توانید از آرشیو تیک تاک پخش و انتخاب کنید.

دانلود تیک تاک

برنامه تیک تاک را برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS می‌توان دانلود کرد. این اپلیکیشن را می‌توانید به‌کمک لینک‌های زیر از فروشگاه‌های اپ‌استور اپل و پلی‌استور گوگل دانلود کنید:

دانلود تیک تاک برای اندروید
دانلود تیک تاک برای iOS

ساخت اکانت تیک تاک در ایران

از ۲۱ مهر ۱۳۹۸، تیک تاک به‌صورت یک‌طرفه دسترسی کاربران ایرانی به اپلیکیشن خود را قطع کرد و به‌تازگی نیز کار‌گروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در ایران این پلتفرم را فیلتر کرده‌ است. به‌گزارش کاربران، تنها راه دسترسی به تیک‌ تاک در ایران درآوردن سیم‌کارت گوشی و رفع هر نوع شناسایی از‌جانب تیک‌تاک به موقعیت ایران است. گفتنی است Douyin، نسخه‌ی بومی این برنامه در چین، در ایران دردسترس است؛ اما رابط کاربری این برنامه فقط از زبان چینی پشتیبانی می‌کند.

تا زمانی‌که سیم‌کارت ایران در گوشی شما نصب باشد، سرورهای اپلیکیشن تیک تاک موقعیت شما را شناسایی می‌کنند؛ بنابراین برای نصب تیک تاک روی گوشی خود، مراحل زیر را باید طی کنید:

  • گوشی خود را خاموش و سیم‌کارت را از آن خارج کنید.
  • گوشی خود را روشن کنید و به وای‌فای متصل شوید.
  • نرم‌افزار تغییر آی‌پی خود را اجرا کنید.
  • تیک تاک را نصب کنید و طبق آموزش بالا، در آن حساب کاربری بسازید.

پس از نصب و ثبت‌نام، می‌توانید سیم‌کارت خود را داخل گوشی بگذارید. شایان ذکر است حتی با وجود انجام این اقدامات، هر‌بار که از تیک تاک خارج شوید و دوباره آن را اجرا کنید، با خطای No Network Connection مواجه می‌شوید؛ ازاین‌رو، هربار قبل از اجرای دوباره‌ی تیک تاک، باید سیم‌کارت خود را از گوشی خارج کنید.

نسخه وب تیک تاک

خوشبختانه تیک تاک نیز همچون اینستاگرام نسخه وب دارد که به کاربران امکان می‌دهد تا علاوه‌بر موبایل و اپلیکیشن، ازطریق نسخه وب نیز از برنامه استفاده کنند. کاربران بسیاری در برخی کشورها از‌جمله ایران، در دسترسی به اپلیکیشن تیک تاک با مشکل مواجه شده‌اند که درحال‌حاضر، تنها راه‌حل این مشکل استفاده از نرم‌افزار تغییر آی‌پی و نسخه‌ی وب تیک تاک است که نزدیک‌ترین تجربه را به اپ موبایل ممکن می‌سازد. برای دسترسی به نسخه وب، می‌توانید از آدرس TikTok.com استفاده کنید.

درنهایت، به این نکته نیز باید اشاره کنیم که اگرچه برنامه تیک تاک شباهت زیادی به اینستاگرام دارد، ازلحاظ محتوایی، تفاوت‌ها و ویژگی‌ها خاص خود را دارد که باعث شده است روزبه‌روز بر کاربران آن اضافه شود. علاوه‌بر‌این، اگر در اینستاگرام، محبوب‌ترین شبکه‌ی اجتماعی نزد کاربران ایرانی، جست‌وجو کرده باشید، احتمالاً با ویدئوهای ایرانی بسیاری مواجه شده‌اید که آیکون تیک تاک روی آن‌ها درج شده است که از استقبال کاربران از این شبکه اجتماعی حکایت می‌کند.

تیک تاک مودشده

تیک تاک مود (Mod) نسخه‌ی اصلاح‌شده یا پریمیوم اپلیکیشن تیک تاک است که علاوه‌بر قابلیت‌های نسخه‌ی عادی آن، به امکانات بیشتری مجهز است. در این نسخه، تبلیغات درون‌برنامه‌ای و واترمارک از ویدئو‌ها حذف و امکان اجرای اپلیکیشن در تمام کشورها بدون محدودیت فراهم شده است. نسخه‌ی Modشده‌ی تیک تاک به قابلیت دانلود ویدئوهای محدود‌شده مجهز است و با اینکه برای استفاده از آن به نرم‌افزار تغییر آی‌پی نیاز دارید، دیگر لازم نیست هربار برای استفاده از برنامه، سیم‌کارتتان را از گوشی خارج کنید.

جذب فالوور در تیک تاک

تیک تاک به‌دلیل اثرهای روان‌شناختی منفی در جوامع و برخی محتوای نامناسب که در این اپلیکیشن به‌اشتراک گذاشته می‌شود، با انتقادات فراوانی مواجه شده است. بااین‌حال، برخلاف هشدار دولت‌ها و کارشناسان،‌ امروزه این شبکه‌ی اجتماعی از محبوبیت بسیاری در میان مردم برخوردار است و دیگر نمی‌توان نقش آن را در بازاریابی و مارکتینگ نادیده گرفت. بنابراین، افزایش تعداد فالوور و تعامل با آن‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران این پلتفرم است. در‌ادامه، برخی از استراتژی‌ها برای جذب و افزایش فالوور در شبکه‌ی اجتماعی تیک تاک را معرفی می‌کنیم:

  • محتوای خلاقانه: تولید محتوای جذاب و خلاقانه به بهتر دیده‌شدنِ شما در تیک‌ تاک کمک می‌کند؛ اما توجه کنید که محتوای تولید‌شده باید با استراتژی‌های شما هم‌راستا باشد و برندینگ شما را به‌طور‌شفاف نشان دهد.
  • هشتگ‌های مناسب: استفاده از هشتگ‌ها کمک می‌کند تا محتوای به‌اشتراک‌گذاشته‌شده هنگام جست‌وجو به‌راحتی پیدا شود؛ به‌همین‌دلیل، توصیه می‌شود ویدئو‌ها را با هشتگ‌های مناسب در کپشن بارگذاری کنید. محدودیت کاراکتری در بخش کپشن تیک تاک ۱۰۰ کاراکتر است و تجربه ثابت کرده که تنها استفاده از ۳ هشتگ مهم و مرتبط با محتوا می‌تواند در بهتر و بیشتر دیده‌شدن ویدئو‌هایتان مؤثر باشد.
  • مشارکت: همکاری با کاربرانِ پرمخاطب (مانند اینفلوئنسر‌ها) و تولید ویدئو‌های مشترک و به‌اشتراک‌گذاری هم‌زمان آن‌ها تعداد مخاطبانتان را افزایش می‌دهد.
  • تبلیغات و کمیپن‌ها: از سال ۲۰۱۹، به‌اشتراک‌گذاری محتوای تبلیغاتی در شبکه‌ی اجتماعی تیک تاک امکان‌پذیر شده است و کاربران می‌توانند به‌کمک این تبلیغات و کمپین‌هایی که به‌درستی تعریف شده باشند، در مدت‌زمان کوتاهی تعداد زیادی فالوور جذب کنند.

حقایق و آمار شگفت‌انگیز درباره‌ تیک تاک

اپلیکیشن تیک تاک برای افراد بزرگ‌تر از ۱۶ سال طراحی شده است؛ اما هرگونه محتوایی در آن یافت می‌شود و امکان دسترسی به همه‌ی آن‌ها نیز برای همه‌ی افراد وجود دارد. ناگفته نماند روزانه محتوای بسیاری در این فضا منتشر می‌شود که نظارت و قانونی بر آن حاکم نیست؛ اما با تمام این حرف‌ها، این اپلیکیشن طرفداران زیادی دارد و افراد زیادی در سراسر دنیا آن را نصب و از آن استفاده می‌کنند.

تیک تاک بیش از یک‌میلیارد کاربر فعال دارد

پس از گذشت سه سال، بیش از یک‌میلیارد کاربر در سراسر جهان از اپلیکیشن تیک تاک استفاده می‌کنند. تعداد کاربران این پلتفرم در ترکیب با کاربران Douyin به ۱٫۵ میلیارد نفر می‌رسد. گفتنی است شبکه‌‌های اجتماعی دیگر مانند اینستاگرام (حدود شش سال) و فیسبوک (حدود چهار سال) طول کشید تا به مرز میلیارد کاربر برسند؛ به‌همین‌دلیل، این پلتفرم از سریع‌ترین برندهای در حال رشد در جهان است.

کاربران تیک تاک

تیک تاک بیش از سه‌میلیارد بار دانلود شده است

گزارش‌های منتشر‌شده در سال ۲۰۲۰ حاکی از آن بودند که تیک تاک بیش از ۲٫۶ میلیارد بار در سراسر جهان دانلود شده است؛ بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که این رقم تاکنون به‌راحتی از مرز سه‌میلیارد بار عبور کرده باشد. تنها در ژانویه‌ی ۲۰۲۱، تیک تاک بیش از ۶۲ میلیون بار و در ۶ ماه اول همان سال نیز ۳۸۳ میلیون بار دانلود شد.

دانلود تیک تاک

همه‌گیری ویروس کووید‌۱۹در سراسر جهان بر محبوبت پلتفرم تیک تیک تأثیر بسزایی گذاشت؛ چراکه این امکان را برای مردم فراهم می‌کرد که با وجود قرنطینه، محتوای مدنظرشان را در خانه تولید کنند و در این پلتفرم با دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارند.

تیک تاک محبوب‌ترین برنامه در میان نوجوانان و جوانان است

۷۰ درصد از مخاطبان تیک تاک را نوجوانان تشکیل می‌دهند و افراد بین ۲۰ تا ۲۹ سال دومین گروه سنی بزرگ و پس‌از‌آن ۳۰ تا ۳۹ سال از طرفداران تیک تاک هستند. این آمار برای شرکت‌های تبلیغاتی بسیار مهم است؛ چراکه می‌توانند با بازاریابی در تیک تاک، مهم‌ترین گروه سنی این پلتفرم (۱۸ تا ۳۴ سال) را هدف قرار دهند و برای برندسازی از آن استفاده کنند.

تیک تاک محبوب بین نوجوانان

تیک تاک بیشترین نرخ تعامل را در میان رسانه‌های اجتماعی دارد

براساس گزارش‌های منتشر‌شده، نرخ تعامل در تیک تاک به‌طور چشمگیری از سایر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب و فیسبوک بیشتر است. طبق تخمین‌ها، هر میکرو‌اینفلوئنسر می‌تواند در تیک تاک به نرخ تعاملی حدود ۱۸ درصد دست یابد. این رقم برای اینستاگرام ۳٫۸۶ درصد و برای یوتیوب ۱٫۶۳ درصد برآورد شده است.

۱۸ درصد از کل کاربران اینترنت از تیک تاک استفاده می‌کنند

در ابتدا، نسل زد يا به‌طورخلاصه Gen Z (اولین نسل اجتماعی که از جوانی به اینترنت و فناوری دیجیتال دسترسی دارند) بیشترین مشارکت را در پلتفرم تیک تاک داشتند؛ اما با افزایش محبوبیت این پلتفرم، کم‌کم افراد از همه گروه‌های سنی به آن پیوستند. در سال ۲۰۲۰، حدود ۱۸ درصد از کاربران اینترنت در سراسر جهان در تیک تاک فعالیت می‌کردند؛ این رقم احتمالاً برای سال ۲۰۲۲ بیشتر از این درصد هم خواهد بود.

درصد کاربران تیک تاک

تیک تاک در ۱۵۴ کشور دردسترس است

ویدئوهای کوتاه اعتیادآور و هیجان‌انگیز تیک تاک در بیش از ۱۵۴ کشور جهان دردسترس هستند. این اپلیکیشن به بیش از ۷۵ زبان دنیا ترجمه شده و در بسیاری از کشورها به‌سرعت رشد کرده است.

بیش از یک‌سوم کاربران تیک تاک سالانه بیش از صد‌هزار دلار درآمد دارند

طبق آمار سال ۲۰۱۹، حدود ۳۷ درصد از کل کاربران تیک‌ تاک به‌طورمتوسط صد هزار دلار یا بیشتر درآمد داشتند و این درصد تا مارس ۲۰۲۰، به ۴۰٫۲ درصد افزایش یافت. اکثر قریب‌به‌اتفاق کاربران تیک تاک را کاربران مرفه تشکیل می‌دهند.

پرسش‌های متداول

چگونه در تیک تاک ویدئو بگذاریم؟

پس از ثبت‌‌نام در پلتفرم تیک تاک ازطریق بخش ارسال پست «+»، مستقیماً به دوربین گوشی منتقل می‌شوید و در کسری از ثانیه می‌توانید محتوای ویدئویی ضبط کنید. ابزارها و افکت‌های مختلفی در این بخش برای ویرایش ویدئو و جذاب‌تر‌کردن محتوا وجود دارند و امکان استفاده از ویدئوهای از‌قبل‌ضبط شده نیز فراهم است.

آیا تیک تاک نسخه بدون تحریم دارد؟

بله، نسخه مودشده‌ی اپلیکیشن تیک تاک علاوه‌بر قابلیت‌های نسخه‌ی عادی آن، به امکانات بیشتری مانند امکان دانلود ویدئوهای محدود‌شده مجهز است و با اینکه برای استفاده از آن به نرم‌افزار تغییر آی‌پی نیاز دارید، دیگر لازم نیست هربار برای استفاده از برنامه، سیم‌کارت را از گوشی خود خارج کنید.

چطور در ایران از تیک تاک استفاده کنیم؟

ابتدا گوشی خود را خاموش و سیم‌کارت را از آن خارج کنید. پس از روشن‌کردن گوشی، به وای‌فای متصل شوید و نرم‌افزار تغییر آی‌پی و تیک تاک را اجرا کنید. پس از انجام مراحل ثبت‌نام، می‌توانید سیم‌کارتتان را داخل گوشی بگذارید. استفاده از نسخه‌ی وب تیک تاک و نرم‌افزار تغییر آی‌پی نیز می‌تواند نزدیک‌ترین تجربه‌ی را به اپ موبایل ممکن سازد.

چطور در چالش‌های تیک تاک شرکت کنیم؟

برای شرکت در چالش‌هایی که در تیک تاک ایجاد می‌شوند، کافی است از خودتان حین انجام کاری که چالش از شما دعوت می‌کند، فیلم بگیرید و زمان بارگذاری ویدئو، نام چالش را در زیرپست خود هشتگ گذاری کنید. شرکت در چالش‌ها باعث می‌شود تا در پلتفرم تیک تاک بهتر دیده شوید و با جلب توجه کاربران بیشتر، تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا