سرور مجازی
تکنولوژی

تصویر روز ناسا: قمر زمین سیاره زهره را ناپدید می‌کند!

در صبحگاه 27 می، سیاره زهره همانند یک ستاره صبحگاهی در آسمان گرگ و میش صبح طلوع کرد. موقعیت این ستاره در نزدیکی هلال ماه بود و علاقه‌مندان به رصد آسمان از حضور این دو جرم سماوی در کنار یکدیگر لذت می‌بردند. این دو جرم را می‌توان دومین و سومین اجرام سماوی درخشان در آسمان دانست. اما با گذر زمان، مشاهده می‌شود که ماه با عبور از مقابل زهره، آن را برای مدتی ناپدید می‌کند.

از آنجا که فاصله ماه تا زمین کمتر از فاصله ماه تا هر جسم سماوی دیگر است، اختلاف منظر بزرگ آن سبب می‌شود تا موقعیت ما در زمین برای رصد آن از اهمیت بالایی برخوردار شود. فاصله ماه تا زمین در حدود

به همین دلیل، این پدیده تنها از نواحی در امتداد جنوب شرقی آسیا و اقیانوس هند قابل مشاهده بود.

در گیف پایین شاهد گذر زهره و ناپدید شدن آن در پشت جنوب غربی کره ماه هستیم. ستاره‌شناسان و علاقه‌مندان به رصد این تصاویر را از جزیره «ریونیون» در اقیانوس هند ثبت کرده‌اند. به وقت محلی، این پدیده در ساعت 4:50 رخ داده است. در آن زمان زهره بیش از 180 میلیون کیلومتر از جزیره ریونیون فاصله داشته است. این درحالی است که فاصله آن تا کره ماه تنها 400 هزار کیلومتر بود.

نوشته های مشابه
زهره

ماه تنها به مدت 50 دقیقه توانست زهره را در جادوی خود محو کند. پس از گذشت این مدت، زهره از پشت ماه بیرون آمد و در آسمان پدیدار شد.

این دومین بار در سال جاری است که ماه توانسته زهره را در آسمان ناپدید کند. جادوی ماه در پنهان کردن اجرام سماوی یکی از پدیده‌های جالب در آسمان است که رصد آن وابسته به موقعیت ما در کره زمین است. محاسبات اخترشناسان نشان می‌دهد در دهه جاری بیش از 65 پدیده مشابه رخ خواهد داد. هرکدام از آن‌ها وابسته به جرم پنهان شونده و موقعیت ماه، از نقاط مختلفی از زمین قابل رصد هستند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا