سرور مجازی
اقتصادی

سیگنال توافق ایران و آمریکا در بازار خودرو/ ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار

سیگنال توافق ایران و آمریکا در بازار خودرو/ ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار

اخبار خوش سیاسی عمده دلیلی است که فعالان بازار خودرو کاهش قیمت در بازار را به آن نسبت می‌دهند. امروز و پس از آزاد شدن منابع مالی بلوکه شده ایران و مبادله زندانیان میان ایران و آمریکا شاهد کاهشی شدن بازارهای سرمایه‌ای و در نهایت قیمت خودرو بودیم. روندی که موجب شد تا پرطرفدارهای ایران خودرو در بازار افتی ۵ تا ۱۸ میلیون را تجربه کنند، هرچند در این میان دو خودرو هم بدون تغییر در بازار قیمت‌گذاری شدند.

فعالان بازار خودرو معتقدند کاهش قیمت خودرو با توجه به اخبار سیاسی امروز روند نزولی به خود گرفت، اما نمی‌توان به تداوم این روند چندان امیدوار بود؛ چرا که در حال حاضر بازار خودرو بیش از همه چشم انتظار ورود خودروهای واردتی است و تا زمانی که این خودروها به بازار نرسند نمی‌توان به این عوامل کاهشی چندان دل بست.

براساس ارزیابی بازار امروز «۲۰۷ پاناروما اتومات» در بازار افتی ۱۸ میلیون داشت و «هایما S۵ پلاس» هم با افت ۱۵ میلیونی در بازار قیمت‌گذاری شد.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «۲۰۷ پاناروما اتومات»، «هایما S۵ پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است «سمند سورن پلاس» در بازار امروز بدون تغییر ۵۸۵ میلیون تومان قیمت خورد، از سوی دیگر «هایما S۵ پلاس» هم در بازار امروز یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان قیمت خورد و افتی ۱۵میلیونی را تجربه کرد. ارزیابی بازار نشان می‌دهد «رانا پلاس» هم در بازار امروز افت ۵ میلیونی داشت و ۵۱۰ میلیون تومان قیمت خورد.

براساس ارزیابی‌ها «دناپلاس» هم امروز بدون تغییر ۶۴۰ میلیون تومان قیمت خورد،‌روندی که «دنا پلاس توربو اتومات» خلاف آن را تجربه کرد این خودرو امروز با افتی ۸ میلیونی راهی بازار شد و ۸۱۲ میلیون تومان قیمت خورد. بررسی‌ها نشان می‌دهد امروز پژو «۲۰۷ پاناراما اتومات» هم امروز افتی ۱۸ میلیونی داشت ۷۸۷ میلیون تومان قیمت خورد این خودرو هفته گذشته وارد کانال ۸۰۰ میلیونی شد و امروز مجدد تغییر کانال داد.

ایران اقتصاد 27

۲۲۳۲۲۵

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا