آلفارومئو در مسیر لکسوس؛ الگوبرداری ایتالیاییها از روش ساخت خودروهای ژاپنی
آلفارومئو با دو مدل جیولیا و استلویو بسیار امیدوار بود که جایگاه خود را در بازار مدلهای لوکس ارتقا دهد. اما این دو مدل نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و آلفارومئو تحت لوای گروه فیات کرایسلر در مقابله با برندهای لوکس ناکام باقی ماند. با وجود این، کمپانی مادر جدید آلفارومئو یعنی استلانتیس، کماکان به موفقیت آن امیدوار بوده و میخواهد هر طور که شده جایی برای آن در بین برندهای ردهبالا باز کند. برای دستیابی به این هدف، آلفارومئو لکسوس را سرلوحه و معیار تولیدات خود قرار خواهد داد.
ژان فیلیپه ایمپاراتو مدیرعامل آلفارومئو اخیرا در جریان تست مدل جدید توناله، با اشاره به این موضوع گفته «معیار من برای کیفیت، لکسوس است.» وی در ادامه افزوده:
«من از همان روز اول میخواستم کیفیت توناله عالی باشد. در کنار این، آخرین تکنولوژیهای ارتباطی و رابط کاربری دیگر هدف ما بود.»
اگر پیگیر ارزیابیهای چند سال اخیر موسساتی مثل جی دی پاور بوده باشید، حتما میدانید که آلفارومئو معمولا در ردههای پایینی جدول ایستاده است. برای نمونه در ارزیابی کیفیت اولیه سال گذشته (IQS)، دو مدل جیولیا و استلویو 204 ایراد در هر صد دستگاه داشتند. این در حالی بود که میانگین کل برابر با 144 ایراد در هر صد دستگاه بود. با چنین وضعیتی آلفارومئو در بین 32 خودروساز حاضر، در جایگاه 28 قرار گرفت.
نکته تاملبرانگیز اینکه معرفی کراساوور کامپکت توناله از سوی آقای ایمپاراتو چند ماه به تعویق افتاد. وی دلیل این امر را اطمینان از رونمایی در بهترین زمان اعلام کرده بود. این خودرو بر مبنای پلتفرمی مشترک با جیپ کامپس تولید میشود.
گفتنی است آلفارومئو قصد دارد سبد محصولات خود را متنوعتر کند. در این راستا، این شرکت یک کراساوور کوچک در کلاس Subcampact را تا سال 2024 معرفی خواهد کرد. این کراساوور هم با پیشرانه درونسوز و هم پیشرانه برقی قابل انتخاب خواهد بود. آلفارومئو نسل دوم جیولیا را هم توسعه خواهد داد، البته فقط با پیشرانه برقی. این خودروساز باسابقه ایتالیایی مدلهای بزرگتری را هم برای مقابله با رقبایی مثل ب ام و X5/X6 و سری هفت نیز توسعه میدهد.
شایان ذکر است تحویل آلفارومئو توناله از ماه آینده میلادی در سرزمین مادری آغاز خواهد شد.