سرور مجازی
فضای مجازی

دست نیاز ناسا از روسیه برای ارسال فضانوردان به فضا کوتاه شد

براساس گزارش‌ها، آژانس فضایی ناسا پنج فضاپیما با فضانورد از شرکت SpaceX خریداری کرده است. به همین علت پیش بینی می‌شود این آژانس فضایی برای ارسال فضانودان بیشتر به فضا، دیگر از روسیه کمک نگیرد.

به گزارش سایت انگجت؛ ناسا قصد استفاده از استارلاینر بوئینگ را دارد تا با آن مأموریت‌های فضایی جدید خود و  اسپیس‌ایکس را انجام دهد. به همین علت این فضاپیما برای ناسا و شرکت اسپیس ایکس اهمیت زیادی  دارد.

به گفته ناسا، پرواز‌های اضافی می‌توانند در سال ۲۰۲۶ مورد استفاده قرار گیرند. اگر مشکلی مانع از پرتاب به موقع بوئینگ یا اسپیس ایکس شود، این پرواز‌ها  ایستگاه فضایی بین‌المللی را ایمن نگه می‌دارند. در حال حاضر، SpaceX تنها شرکت خصوصی است که مجوز پرواز فضانوردان را دریافت کرده البته  انتظار نمی‌رود بوئینگ اولین ماموریت عملیاتی خود را تا سال ۲۰۲۳ انجام دهد.

همکاری اسپیس ایکس و ناسا

اگر ناسا پرواز‌های بیشتری را سفارش ندهد، این شرکت شانس بزرگ خود را برای یکپارچه سازی SpaceX از دست خواهد داد. ترتیب فعلی در مجموع ۱۴ ماموریت Crew Dragon در مقابل تنها ۶ سفر Starliner فراهم می‌کند. غول هوافضا بخش بزرگی از تجارت بالقوه خود را به یک تازه وارد نسبتاً از دست خواهد داد.


بیشتر بخوانید

  • ناسا همکاری خود با اسپیس ایکس را ادامه می‌دهد

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا