سرور مجازی
اقتصادی

اعلام نتایج قرعه‌کشی خودرو تا کمتر از یک ساعت دیگر؟/ سامانه یکپارچه شفافیت را افزایش می‌دهد؟

به گزارش دیتاسنتر من، وزارت صنعت، معدن و تجارت چندی پیش با ادعای ایجاد شفافیت بیشتر طرح‌های فروش خودروسازان در سامانه‌های اختصاصی خود را متوقف کرد. این وزارتخانه آنها را موظف ساخت که همه طرح‌های فروش خود را در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برگزار کنند.

بر همین اساس نخستین طرح پیش فروش متمرکز خودرو از ۲۷ اردیبهشت تا ۲ خرداد برگزار شد.

در حالی که این سامانه ظاهرا قرار است شفافیت را در طرح‌های قرعه‌کشی خودروسازان افزایش دهد، از همان ابتدای فعالیت‌ با چالش‌هایی مواجه بود. از یک سو، برخی کاربران امکان ثبت‌نام در سامانه یکپارچه را در روزهای نخست مهلت یک هفته‌ای نداشتند.

البته وزارت صمت پس از انتشار اخباری در این مورد در رسانه‌ها مدعی شد: «هیچگونه اختلالی در روند ثبت‌نام متقاضیان در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو وجود ندارد و روند ثبت‌نام بدون هیچ وقفه‌ای در حال انجام است.»

این وزارتخانه «اعلام اختلال در سامانه را جریان‌های رسانه‌ای منفی باهدف تخریب سیاست ایجاد شفافیت در عرضه خودرو» دانست. اما گلایه‌های زیادی از وجود چالش در این سامانه از سوی کاربران مطرح می‌شد (برای اطلاعات بیشتر در این مورد این گزارش‌ها را مطالعه کنید: آغاز به کار سامانه یکپارچه تخصیص خودرو/ سایت اختلال دارد؟، واکنش‌ها به اختلال در سامانه فروش خودرو و مشکلات سامانه فروش خودرو همچنان پابرجاست.)

از سوی دیگر، در حالی که اعلام شده بود که این مهلت سوم خرداد به پایان می‌رسد، عملا تا دوم خرداد امکان ثبت‌نام وجود داشت.

قرار بود مهلت ثبت‌نام در سامانه، روز سوم خرداد به پایان برسد اما دوم این ماه متوقف شد.

نتایج اعلام نمی‌شود

به هر روی، در طول حدود یک هفته، بیش از چهار میلیون نفر در ۱۵ طرح فروش ثبت‌نام کردند. روز دوشنبه نهم خرداد نیز قرعه‌کشی انجام شد.

قرار بود اسامی برندگان ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه ۱۰ خرداد اعلام شود. اما در میانه‌ها روز خبر رسید که این موضوع به فردا (امروز) موکول شده است.

حالا باز هم روز به میانه رسیده خبری از اعلام اسامی برندگان خودرو نیست. حسین‌ زاده‌قشمی، مدیرکل ارتباطات وزارت صمت به دیتاسنتر من گفته است که نتایج قرعه‌کشی تا کمتر از یک ساعت دیگر اعلام می‌شود؛ یعنی تا پیش از ساعت ۱۵.

نتایج قرعه‌کشی خودرو هنوز اعلام نشده است.

واکنش‌ها به تاخیر در اعلام نتایج قرعه‌کشی خودرو

دیتاسنتر من روز گذشته دو گزارش در این زمینه منتشر کرد. واکنش برخی مخاطبان را در این مورد بخوانید.

-«بنده و همه این ۴ میلیون دو هفته است که هر روز پیگیر وضعیت ثبت نام هستیم و متاسفانه سایت یکپارچه فروش بسیار ضعیف عمل کرده؛ مثلا هفته اول، سایت پیغام می داد در حال بررسی و هفته دوم پیغام می داد بزودی اعلام می شود و بعد بالاخره گفتن اول هفته دوم خرداد اعلام میکنیم و …هنوز ما تکلیفمان را نفهمیدیم چون دستور فرموده اند در عرض ۳ روز نزدیک به یک میلیارد جور کنیم. این انصاف نیست که چند میلیون نفر را در بلا تکلیفی محض میذارید.»

-«کلا هدف اینه که دیر اعلام کنن و به چهار روز تعطیلی بخوره و مردم نتونن برن بانک حساب شارژ کنن. یه عده قلیلی ممکنه پول تو حساب کارتشون باشه اونا موفق میشن و اونایی که موفق نمیشن پول واریز کنن خودروهاشون رو خود حضرات بازار آزاد میفروشن. از خداشونه مانتونیم پول واریز کنیم.»

-«خسته شدم ازبس به سایت سرزدم،چراسرکارگذاشتین مردمو؟»

-«سوال اساسی اینه که سه روز بعد از اعلام نتایج رو چطور حساب می کنن وقتی جمعه و شنبه و یکشنبه تعطیله و واریز وجه دچار مشکل میشه . بگذریم که هنوز اعلام نتایج نشده.»

-«شما هم دیگه ملت مسخره دارید هرروز تاریخ نتایج تغیر میدید،روی یک سامانه نمیتونید مدیریت داشته باشید.»

-«یک سازمانی که نمیتونه لیست اسامی برنده گان را به تاریخی که خودش گفته اعلام کنه وای به حال ایربگ های همون خودرو ها که بعد تصادف چند روز بعد احتمالا عمل کنه.»

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا