سرور مجازی
اقتصادی

رشد قیمت در بازار طلا ادامه دارد؟

رشد قیمت در بازار طلا ادامه دارد؟

قیمت طلا و قیمت سکه در آخرین معامله هفته گذشته در دو روند متفاوت از هم به کار خود پایان دادند. قیمت سکه متاثر از افزایش قیمت دلار رشد داشت و قیمت طلا نیز بر مدار کاهش قیمت انس جهانی چرخید.

گفتنی است قیمت طلای جهانی در دو روز گذشته بیش از ۶۰ دلار کاهش داشته است. در لحظه نگارش این گزارش، طلای جهانی با قیمت ۱۸۴۹ دلار در حال معامله است.

بازار فلز زرد با وجود خروج از ماه‌های رکودی محرم و صفر همچنان بی‌رونق است و چشم به نوسانات قیمت دلار دارد.

آخرین نرخ سکه و طلا در بازار/ میزان کاهش چقدر بود؟

تحلیلگران بازارهای مالی کاهش قیمت سکه و طلای آب‌شده را بیشتر از دلار می‌دانند و معتقدند این دو بازار به مرزهای حمایتی میان‌مدتی رسیده‌اند و در نقطه حساسی قرار دارند.

در هفته‌ای که گذشت اخبار مساعد در بیشتر روزها توانست روند بازارهای مالی به ویژه طلا و سکه را نزولی کند. اما در دو روز پایانی هفته نخست مهر، اخبار مربوط به وضع تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا به بهانه برنامه پهپادی ایران توانست روند قیمت در بازار دلار و متعاقب آن طلا و سکه را به نفع افزایشی‌های بازار بچرخاند و اندکی صعودی کند.

رشد قیمت در بازار طلا ادامه دارد؟

نکته قابل توجه برای بازارهای مالی در هفته دوم مهر، اخبار مربوط به پایان برخی تحریم‌های ایران از سوی اتحادیه اروپاست. در همین راستا آمریکا در تلاش است تا با تحت فشار قرار دادن تروئیکای اروپایی (فرانسه، انگلیس و آلمان) اتمام تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران را در نظر نگیرند.
در آخرین معامله هفته گذشته (۶ مهر) قیمت سکه امامی افزایش داشت. این قطعه با قیمت ۲۷ میلیون و ۳۵۰ هزارتومان معامله شد و رشد ۱۵۰ هزار تومانی داشت. سکه بهار نیز با قیمت ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله و ۱۰۰ هزار تومان گران شد.

روز پنجشنبه سکه‌های نیم و ربع هر یک رشد ۵۰ هزار تومانی داشتند و به ترتیب با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۰۰ و ۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شدند.

همچنین سکه گرمی با قیمت پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شد و تنها قطعه‌ای بود که تغییر قیمتی نداشت.

روز پنجشنبه قیمت طلا برخلاف افزایش قیمت سکه کاهش محدودی داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با کاهش ۱۲ هزار تومانی با رقم ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش نزدیک به سه هزار تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۲۸۵ هزار تومان رسید.

233220

حتما بخوانید : سوختِ نسوز

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا