سرور مجازی
ماهواره و فضا

جلسه تاریخی پنتاگون با نمایش فیلمی از بشقاب پرنده فلزی مافوق صوت

مقامات پنتاگون که در اولین جلسه استماع عمومی از دهه ۱۹۶۰ درباره بشقاب پرنده‌ها صحبت می‌کردند، فیلم‌های طبقه‌بندی‌شده قبلی از یک پدیده هوایی ناشناس (UAP) را نشان داده‌اند، ویدئویی بسیار کوتاه از یک کره فلزی که در مسیر پرواز یک جت نظامی با سرعت‌های مافوق صوت دیده شده است.
 
به گزارش دیتاسنتر من و به نقل از اسپیس، این شیء که در سال ۲۰۲۱ و از پنجره کابین یک جت جنگنده FA-18 ثبت شد، توسط خلبان نیروی دریایی در حال پرواز با جت نیز دیده شد و توسط حسگرهای هواپیما ضبط گردید. اما اینکه این شیء دقیقاً چه چیزی می‌تواند باشد، همچنان بعنوان یک راز باقی مانده است.
 
اسکات بری (معاون مدیر اطلاعات نیروی دریایی) این ویدئو را در جریان یک جلسه استماع عمومی ارائه کرد. تمرکز این جلسه گزارش ژوئن ۲۰۲۱ پنتاگون بود که نشان می‌داد خلبانان نیروی دریایی ایالات متحده از سال ۲۰۰۴ تعداد ۱۴۴ پهپاد را مشاهده کرده‌اند، که وزارتخانه به این نتیجه رسید که «احتمالاً نشان‌دهنده اشیاء فیزیکی هستند».
 
معاون مدیر اطلاعات نیروی دریایی اسکات بری در پاسخ به سؤالات نمایندگان در مورد ماهیت این شیء گفت: «من توضیحی برای اینکه این شیء خاص چیست، ندارم». وی خاطرنشان کرد که از زمان انتشار گزارش سال گذشته، تعداد مشاهده‌های پدیده‌های هوایی ناشناس گزارش‌شده به بیش از ۴۰۰ مورد افزایش یافته و این حوادث که بسیاری از آنها در مناطق آموزشی نظامی و حریم هوایی تعیین‌شده رخ داده و ناشناس مانده‌اند، مکرر و ادامه‌دار هستند.
 
گفتنی است از تعداد ۱۴۴ مشاهده پدیده هوایی ناشناس که در گزارش ژوئن ۲۰۲۱  گنجانده شده است، ۱۸ مورد رفتارهای پروازی بسیار غیرمعمولی را نشان می‌دهند و به نظر می‌رسد که اجسام مرموزی باشند. این اشیاء در جریان‌های باد ثابت می‌مانند، خلاف باد حرکت می‌کنند، ناگهان مانور می‌دهند یا با سرعت قابل‌توجهی حرکت می‌کنند و ابزار محرکه آنها قابل تشخیص نیست.

قبلاً نیز گزارش شده بود که کلیپ‌های ویدیویی منتشر شده نشان می‌دهند برخی از این سفینه‌های بدون پیشرانه با سرعت مافوق صوت در حال حرکت هستند، و در یکی از فیلم‌ها (که توسط نیروی دریایی ایالات متحده گرفته شده) به نظر می‌رسد که یک بشقاب پرنده کروی را نشان می‌دهد که در هوا معلق می‌گردد و از این طرف به طرف دیگر می‌پرد.
 
آندره کارسون (رئیس جلسه و نماینده ایندیانا) در سخنان خود گفت: «این جلسه و کار نظارتی ما در بطن خود مفهوم ساده‌ای دارد: پدیده‌های هوایی ناشناس یک تهدید بالقوه برای امنیت ملی هستند و باید با آنها برخورد شود».
 
همچنین در این جلسه، رونالد مولتری (معاون وزیر دفاع ایالات متحده در امور اطلاعات و امنیت) گفت که پنتاگون نمی‌تواند این احتمال را که این اشیاء ممکن است مربوط به حیات فرازمینی باشد، رد کند. مولتری با اشاره به ناسا گفت: «بخش‌هایی از دولت ما وجود دارند که به دنبال یافتن حیات فرازمینی هستند. هدف ما این است که بفهمیم چه چیزی ممکن است در جریان باشد».
 
با این حال، بری این تصور را که پدیده‌های هوایی ناشناس منشأ فرازمینی دارند، رد کرد. او گفت ما هیچ چیزی را در گروه ضربت پدیده‌های هوایی ناشناس شناسایی نکرده‌ایم که نشان دهد منشأ غیرزمینی داشته باشند. بری و مولتری به نمایندگان گفتند که بیشتر مشاهدات غیرقابل توضیح هستند و احتمالاً می‌توانند خطرناک باشند.

آقای بری تأکید کرد که پهپادها در ۱۱ برخورد نزدیک با هواپیماهای نظامی ایالات متحده دخیل بوده‌اند. حتی گفته شده است که برخی از برخوردها بر سر تأسیسات هسته‌ای حساس رخ داده‌اند.
 
شایان ذکر است که گزارش ۲۰۲۱ تنها افشای اخیر نیست که در طی آن دولت ایالات متحده به طور مخفیانه فعالیت‌های عجیب و غریب و به ظاهر غیرقابل توضیح را مستند کرده است. پیش‌تر نیز گزارش شده بود که در ماه آوریل و در پی درخواست قانون آزادی اطلاعات توسط روزنامه US Sun بیش از ۱۵۰۰ صفحه از اسناد مربوط به اشیاء ناشناخته (UFO) را در معرض دید عموم قرار داده است.

پایگاه داده اسناد که توسط برنامه شناسایی تهدیدات هوافضای پیشرفته مخفی آژانس اطلاعات دفاعی ایجاد شده، که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ اجرا می‌شد و شامل گزارش‌هایی در مورد بیش از ۳۰۰ گزارش پزشکی از تعامل احتمالی انسان با بشقاب پرنده‌ها بود که برخی از آنها شامل جراحات سوختگی، آسیب مغزی بود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا