سرور مجازی
رمز ارز

صرافی یونی سواپ با فعال کردن ویژگی احراز هویت جنجال به پا کرد! ماجرا چیست؟

صرافی یونی سواپ با فعال کردن ویژگی احراز هویت جنجال به پا کرد! ماجرا چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

صنعت امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) شاهد موجی از تغییرات است؛ زیرا صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ می‌خواهد هوک‌های (hook) شناخت مشتری (KYC) را در به‌روزرسانی نسخه چهارم خود معرفی کند. انتشار این خبر، باعث ایجاد بحث و انتقادات بسیاری در جامعه شده است.
در نسخه چهارم یونی سواپ، هوک‌ها به عنوان ویژگی‌ای معرفی شده‌اند که به کاربران اجازه می‌دهند عملکردهای کاملاً جدیدی را به استخر اضافه کنند. به عبارتی، هوک‌ها کد و قرارداد هوشمندی هستند که با قرارداد نقدینگی اصلی نسخه چهارم یونی سواپ متفاوتند و از آنها می‌توان برای تنظیم کارمزدها یا ایجاد انواع سفارشات نوآورانه استفاده کرد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

این ویژگی جدید به طور خاص به استخرهای نقدینگی مستقر در ایالات متحده اجازه می‌دهد تا از کاربرانی که می‌خواهند به استخر بپیوندند، الزامات مربوط به KYC و وایت لیست (Whitelist) را درخواست کنند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که یونی سواپ، این الزام را برای همه تراکنش‌ها اعمال نخواهد کرد.
تصمیم یونی سواپ برای گنجاندن هوک‌های شناخت مشتری در به‌روزرسانی نسخه چهارم خود، با واکنش‌های متفاوتی روبرو شده است. در حالی که برخی این را یک تغییر ناامیدکننده به سمت افزایش تمرکز می‌دانند، برخی دیگر استدلال می‌کنند که وجود هوک‌های KYC به این معنی نیست که هر تراکنش پردازش‌شده توسط نسخه چهارم یونی سواپ لزوماً باید تحت تأیید KYC قرار گیرد.
پیش‌تر، پروژه پروتکل غیرمتمرکز آوه (AAVE) هم آوه آرک (Aave Arc) را راه‌اندازی کرد که اقدامات KYC و ضد پولشویی (AML) را شامل می‌شود.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا