سرور مجازی
اقتصادی

شهریور به سر رسید؛ وارداتی‌ها به بازار نرسید!+ جدول قیمت خودرو

شهریور به سر رسید؛ وارداتی‌ها به بازار نرسید!+ جدول قیمت خودرو

بی‌خبری از زمان ورود خودروهای وارداتی به بازار در حالی است که اوایل شهریورماه و در مراسمی نمادین تعداد محدودی از خودروهای وارداتی به متقاضیانی که اواخر سال گذشته اقدام به ثبت نام خودروهای درخواستی خود کرده بودند تحویل شد. در زمان تحویل نمادین این خودروها مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت از سرعت گرفتن جریان واردات این خودروها خبر داد و وعده داد تا در آذرماه تمامی تعهدات طرح سامانه فروش خودروهای خارجی به ثبت‌نام‌شدگان این سامانه محقق خواهد شد، وعده ای که هنوز خبری از تحقق آن نیست.

روند تحویل خودورهای وارداتی در حالی شکل لاک پشتی به خود گرفته که ثبت نام‌ کنندگان این خودروها از اواخر سال گذشته ۵۰۰ میلیون تومان در حساب بانکی خود مسدود کرده اند و همچنان چشم انتظار ورود این خودروها به بازار هستند. هرچند تاکنون وعده‌های مختلفی برای تحویل خودروهای ثبت نامی‌ به متقاضیان داده شده است، اما همچنان خبری از ورود این خودروها به بازار نیست.

قیمت وارداتی‌ها در بازار

اما خودروهای وارداتی در هفته سپری شده با چه قیمتی معامله شدند؟ ارزیابی بازار نشان می دهد، «آزرا» مدل ۲۰۱۹ در هفته جاری با کارکرد ۶۲ هزار کیلومتر با قیمتی در حدود ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تا ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شد. دامنه نوسانی به وجود آمده در قیمت خودرو به قیمت‌گذاری از سوی فروشندگان باز می‌گردد، بطوریکه نبود نظارت قیمت خودروهای وارداتی موجب شده تا برخی از این خودروها که در بازار طرفدار بیشتری دارند با قیمت‌های متفاوت از سوی مالکان عرضه شوند.

از دیگر خودروهایی وارداتی می توان به «رنوتالیمسان» مدل ۲۰۱۸ اشاره کرد. این خودرو در این هفته با کارکرد ۴۰ هزار کیلومتر هم در بازار با بازه قیمتی ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تا ۲ و میلیارد ۶۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. اما «النترا» مدل ۲۰۱۸ هم در هفته سپری شده با کارکرد ۸۵ هزار تا کارکرد با دامنه نوسانی ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شد.

اما «میتسوبیشی اوتلندر» در هفته سپری شده با کارکرد ۷۰ هزار تا با بازه قیمتی ۱میلیارد و ۱۵۰ میلیون تا ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون قیمت‌گذاری خورد.

همچنین ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که «توسان IX۳۵» مدل ۲۰۱۸ بدون کارکرد نیز در این هفته با قیمت ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد. از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که «هیوندا سانتافه» نیز در این هفته ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان معامله شد.

kFX4aBOcCI4A

بیشتر بخوانید:

  • متقاصیان خودروهای وارداتی بخوانند/ واردات خودروی ۵ هزار دلاری در راه است؟

۲۱۷

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا