سرور مجازی
zoomit

مک بوک ایر 2022 با ناچ، رنگ‌بندی متنوع و مگ سیف در رندرهایی جدید دیده شد

احتمالاً در رویداد توسعه‌دهندگان اپل، یعنی WWDC که ۱۶ خرداد برگزار خواهد شد، نسل جدید مک‌بوک ایر رونمایی می‌شود؛ اما پیش از معرفی رسمی، بهتر است نگاهی به رندرهای جدید مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ بیندازیم.

مقاله‌ی مرتبط:

  • احتمال رونمایی مک‌بوک ایر بازطراحی‌شده در WWDC 2022 شدت گرفت

رندرهای جدید را هنرمندی با نام دارویک پاتل (Darvik Patel) منتشر کرده است که در آن‌ها تمامی شایعات منتشر‌شده اخیر درباره‌ی مک‌بوک‌های اپل به‌چشم می‌خورد. پاتل موفق شده است طرحی جذاب را به‌همراه تغییراتی چشمگیر منتشر کند.

تغییرات طراحی بدنه کاملاً مشهود است و به توضیح نیازی ندارد؛ اما علاوه‌بر طراحی، تغییرات گسترده‌ای در پورت‌ها به‌چشم می‌خورد و استفاده از رنگ‌های متنوع دقیقاً آن چیزی است که کاربران از اپل می‌خواهند.

یکی از تغییرات بزرگی که در رندرهای مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ به‌چشم می‌خورد، استفاده از بریدگی نمایشگر یا همان ناچ معروف به‌منظور کاهش حاشیه‌های صفحه‌نمایش است. علاوه‌براین، حاشیه‌های سفید‌رنگ دور صفحه و صفحه‌کلید خلاف رویه قبلی اپل در طراحی محصولات خود را نشان می‌دهد. در افشاگری‌های پیشین نیز، به استفاده از بریدگی نمایشگر و رنگ‌های متنوع بدنه اشاره شده بود.

با‌‌توجه‌‌‌به فقدان ویژگی Face ID در مک‌بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی بعدی به‌نظر می‌رسد که این ویژگی را در مک‌بوک ایر ۲۰۲۲، نسخه‌ای ارزان‌تر از لپ‌تاپ‌های پرچم‌دار اپل، شاهد باشیم. به‌دنبال کاهش حاشیه‌ها، امید می‌رود صفحه‌نمایش نیز از ۱۳٫۳ به ۱۳٫۶ اینچ افزایش پیدا کند و حتی مدلی با نمایشگر ۱۴٫۲ نیز به سری Air افزوده شود.

مقاله‌های مرتبط:

  • اپل در WWDC 2022 احتمالاً دو مک جدید معرفی می‌کند
  • نیمی از خریداران مک در فصل دوم ۲۰۲۲، مشتریان جدید بوده‌اند

اگر با دقت بیشتری رندرها را تماشا کنید، متوجه استفاده از پورت MagSafe به‌جای پورت USB-C نیز خواهید شد؛ پورتی که پس از سال‌ها غیبت، مجدداً در مک‌بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی حضور پیدا کرد. درکنار مگ‌سیف، یک پورت USB-C و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون نیز به‌چشم می‌خورد.

تراشه‌ی M2 احتمالاً افزایش قدرت کمی درمقایسه‌با قبل خواهد داشت

با اینکه در رندرهای منتشر‌شده از پورت تاندربولت خبری نیست، در شایعات اخیر به وجود پورت تاندربولت ۴ در مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ اشاره شده است که سبب می‌شود تا امکان اتصال انواع مانیتور، حافظه‌های خارجی، هاب‌ها یا دیگر لوازم جانبی وجود داشته باشد.

در آخر نیز باید به اصلی‌ترین بخش مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ اشاره کنیم؛ یعنی تراشه‌ی آن. اپل احتمالاً در نسل جدید از تراشه‌ی M2 استفاده کند که احتمالاً به‌دلیل آماده‌نبودن لیتوگرافی ۳ نانومتری TSMC برای سال جاری و حتی سال آینده، با کمی اصلاح با لیتوگرافی ۴ نانومتری همراه شود. به‌همین‌دلیل، تراشه‌ی M2 ازنظر قدرت پردازشی افزایشی کمی در‌مقایسه‌با نسل قبل تجربه خواهد کرد.

برای مشاهده رندرهای بیشتر از Darvik Patel، بهتر است نگاهی به حساب توییتر او بیندازید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا